نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا و تاثیر هوا در آن


همه ما دوست داریم در یک خانه تمیز زندگی کنیم و از راه رفتن روی زمین یا فرشی که گرد و غبار یا پر از خرده های غذا است لذت نمی بریم. مطمئنم بسیاری از ما از کودکی به داشتن جاروبرقی در خانه عادت کرده ایم و جایگاه ویژه جاروبرقی را هنگام نظافت پذیرفته ایم. در واقع جاروبرقی وسیله ای الکتریکی است که با استفاده از برق و مکش زباله ها را به داخل کیسه خود هدایت می کند. در این مقاله سعی داریم نحوه عملکرد جاروبرقی را به شما نشان دهیم. اگر می دانید جاروبرقی چگونه کار می کند، می توانید با دقت بیشتری از آن مراقبت کنید.

جاروبرقی چگونه کار می کند

اگر به مدل های مختلف جاروبرقی نگاه کنید، ممکن است فکر کنید که روش کار آنها نیز با یکدیگر متفاوت است، اما حقیقت این است که همه جاروبرقی ها به یک شکل کار می کنند و فقط قدرت موتور و کیفیت آن است. فیلتر علت هستند تفاوت قیمت این دستگاه ها به طور کلی جاروبرقی ها ساختار پیچیده ای ندارند و قطعات داخلی آن ها ساده است.

این پاک کننده مانند سایر وسایل برقی دارای موتوری است که با وصل کردن سیم پاک کننده به پریز برق کار می کند. فن در جاروبرقی توسط یک موتور هدایت می شود.

این فن مکنده با چرخاندن پره های خود هوای وارد شده به جاروبرقی را از طریق لوله و شلنگ مارپیچ پشت دستگاه خارج می کند. در واقع فن هوا را به داخل جاروبرقی می کشد و آن را به بیرون از دستگاه هدایت می کند. با حرکت ذرات هوا به سمت جلو، چگالی ذرات و فشار هوا در جلوی فن افزایش و در پشت فن کاهش می یابد. فشار پشت فن مشابه افت فشار پشت شوک هنگام لذت بردن از نوشیدنی است.

این باعث ایجاد یک جاروبرقی و بخشی در داخل جاروبرقی می شود. از آنجایی که فشار هوای داخل جاروبرقی کمتر از فشار بیرونی است، هوای محیط از طریق لوله ورودی وارد جاروبرقی می شود. و جریان دائمی هوا وارد سوراخ شده و از خروجی دستگاه خارج می شود.

تاثیر باد بر برق

هوایی که در جاروبرقی می‌وزد، کثیفی را نیز حمل می‌کند، این کثیفی به کیسه جاروبرقی منتقل می‌شود و در آنجا باقی می‌ماند. و هوای نسبتاً تمیز از طریق کیسه بیرون کشیده شده و از طریق کاپوت موتور فیلتر می شود. توجه داشته باشید که هوای خروجی گرمتر از هوای ورودی است زیرا گرمای اضافی را از موتور الکتریکی جذب می کند.

برخی از جاروبرقی‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرد و غبار را کیسه می‌کنند و سپس هوای خروجی را بدون فیلتر آزاد می‌کنند و ذرات بسیار ریز مانند خاکستر سیگار، مدفوع و پوست حیوانات را از بین می‌برند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. بومی ها را جذب نکنید. گرد و غبار بسیار ریز در هوا پخش می شود و در محیط پخش می شود. این می تواند خطر ابتلا به آسم یا بیماری های آلرژیک را ایجاد کند. بنابراین در هنگام خرید دستگاه جدید به نوع فیلتر دقت کنید.

از مهم ترین قطعات جاروبرقی می توان به موتور جاروبرقی به نام قلب آن و لوله مارپیچ، کیسه، سیم یا کابل، فیلتر و میله ای که به آن متصل می شود اشاره کرد. به لوله مارپیچی .

تاریخچه جاروبرقی

در اوایل دهه 1900، اولین جاروبرقی ها به خوبی کار نمی کردند، حدود 45 کیلوگرم وزن داشتند و دسترسی و استفاده از آنها دشوار بود. با پیشرفت تکنولوژی، پاک کننده ها نیز متنوع شده اند و نیازهای بیشتری به نظافت را بر عهده گرفته اند.

در ایران جاروبرقی در اصل کالای لوکس محسوب می شد و از خارج از ایران وارد می شد. اولین تولید جاروبرقی در ایران در سال 1357 هجری شمسی با لیسانس الکترولوکس سوئد آغاز شد. و با افزایش تقاضای مصرف کننده، تولید جاروبرقی نیز افزایش یافته است. از این رو در سال 1367 دومین خط تولید جاروبرقی تحت لیسانس شرکت AEG در کشور راه اندازی شد. از سال ۱۳۷۱ شرکت های ایرانی تولید داخلی و تولید جاروبرقی را در کشور آغاز کردند. امروزه از جاروبرقی در صنعت و منازل استفاده می شود. جاروبرقی های صنعتی عالی که در اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند. و با قدرت ذوب بالای خود، می توانند حاوی مقادیر زیادی کثیفی و همچنین تجهیزاتی مانند کامیون های خلاء باشند که برای جذب و بازیابی نشت مایعات بزرگ استفاده می شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، این لوازم نیز مانند سایر لوازم در حال تغییر هستند، به طوری که در حال حاضر ربات های نظافتی در بازار وجود دارند که کار نظافت را بدون نیروی انسانی انجام می دهند.
برای استفاده از خدمات تعمیرات جاروبرقی بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-جارو-برقی-بوش/


۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.