ورق فرفورژه چیست؟


ورق استیل خشدار را می توان یکی از محصولات جدید فلزی دانست که با توجه به سلیقه مدرن امروزی و عمدتاً برای مصارف تزئینی مورد توجه قرار گرفته است. این محصول دارای ویژگی های ظاهری منحصر به فردی است که باعث محبوبیت آن در مکان های مدرن شده است. باید بدانید که انواع مختلفی از ورق های فلزی موجود است که هر کدام ظاهر منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه در مورد کاربرد ورق فلزی خراشیده به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

زندگی چه کسی فلز است؟

قبل از اینکه در مورد فرآیند تولید کاغذ خرد شده صحبت کنیم، یادآور می شویم که فولاد ضد زنگ با ایجاد لایه ای از اکسید کروم غیرفعال از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند. این لایه که وظیفه محافظت از سطح ورق را بر عهده دارد، فولاد ضد زنگ را در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون مقاوم می کند. هنگامی که این ورق ها ذوب می شوند، لایه کروم می تواند بازسازی شود و همچنان در برابر خوردگی مقاومت کند.

ورق فولادی برس خورده از آلیاژهای مختلف فولاد ضد زنگ ساخته می شود که در صنعت به آن ورق فولادی برس خورده نیز می گویند. ورق فولادی خراشیده شده پس از مراحل مختلف نورد سرد و گرم به صورت مکانیکی و طی فرآیندی خاص با تسمه و برس ساینده خراشیده می شود. برای درک بهتر تعریف ورق فولادی خراشیده، شاید بهتر باشد ورق فولادی خراشیده و ورق صیقلی را با هم مقایسه کنید.

درست است که فولاد ضد زنگ یک فولاد مات باکیفیت محسوب می شود و همانطور که گفتیم از اصطکاک تسمه ها و برس های بسیار ریز به وجود می آید. اما با سایر کاغذهای مات متفاوت است. تفاوت اصلی بین فولاد ضد زنگ فلوت شده و فولاد ضد زنگ جلا در این است که فولاد ضد زنگ سخت اما یکنواخت است، در حالی که فولاد ضد زنگ جلا صاف است. کیفیت سطح فولاد ضد زنگ با درجات مختلف پرداخت از مات تا براق نتیجه لمینیت کاغذ و گاهی اوقات مواد شیمیایی پیشرفته است. اما کاغذ باطله کاغذی است که پس از نورد با پایه بلند وارد مرحله نهایی می شود، سطح آن به درجات مختلف و در جهت مخالف خراشیده می شود. این فرآیند به عنوان حذف غیرفعال نیز شناخته می شود. استارت های فولادی ضد زنگ و کویل های فولادی گالوانیزه معمولاً یکی از دو نوع سطح 2B تا 2R هستند. طبق استانداردهای جهانی این نمونه از ورق فلزی به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید می شود که می تواند عملکرد و خواص نهایی ورق فلز را تحت تاثیر قرار دهد. ضایعات فلزی به دو صورت افزودنی و آسیاب رانده می شوند. در طول فرآیند ساخت، این پانل ها در طول فرآیند ساخت با یک لایه آسفالت پوشانده می شوند. اما به بیانی دیگر، این نمونه کاغذ ابتدا به صورت مات و براق ارائه شد و سپس از خراش های جداگانه برای ایجاد نقش بر روی آن استفاده کردند. بدیهی است که مزایای این دو روش متفاوت است.

با استفاده از این سطح، فولادهای ضد زنگ با قلم مویی که به طور مداوم و در یک جهت حرکت می کند، بر روی یک برس یا تسمه یا چرخ ساینده ظریف برس زده و خراش داده می شوند. پس از آن، دوباره با یک نوار دیگر یا یک برس نرم تمیز می شود. این روش مونتاژ درخشش مات خاصی را روی فولاد ضد زنگ ایجاد می کند. غالباً در این نوع سطوح به دلیل هم ترازی و یکنواختی نوارهای نازک روی فلز، جلوه خاصی از انعکاس نور حاصل می شود. در عین حال، فولاد ضد زنگ به دلیل خواص ویژه ای که دارد، درخشندگی خود را حفظ می کند و در نتیجه ظاهری مشخص پیدا می کند که اغلب برای کاربردهای تزئینی انتخاب ویژه ای است.

ورق فولادی خراشیده استاندارد

طبق استانداردهای صنعتی دنیا ورق های فولادی به روش های مختلفی ساخته می شوند. برخی از ویژگی های کلی شماره. 3، شماره 4، شماره 6، طبقه بندی شده بر اساس سطح بالاتر. طبق این طبقه بندی، برگه شماره 3 جای خالی بیشتری ندارد. 6 ملایم تر است. در حال حاضر نوع شماره 4 در ایران رواج و رایج تر است. از آنجایی که ورق های شماره 4 کاملاً با همان خراش ها مطابقت دارند، برخی از ایرادات مانند اثر انگشت روی صورت آنها قابل مشاهده نیست. به همین دلیل، آنها طرفداران زیادی برای جواهرات دارند. گاهی برای دوام و مقاومت بهتر سطح، یک لایه محافظ پلیمری نیز بر روی سطح فلز قرار می گیرد. این لایه می تواند به عنوان یک سپر و مکان دیگری برای فلز مشکوک عمل کند.

یکی دیگر از مزایای فولاد ضد زنگ، بازیافت 100٪ آن است، درست مانند سایر محصولات فولادی ضد زنگ. بنابراین کاملاً با محیط زیست سازگار است و آسیب کمتری به بار می آورد.

ورق های فولادی گالوانیزه سوارتن

ورق های فولادی موج دار را می توان بر اساس عوامل مختلف در دسته بندی های جداگانه قرار داد. از مهم ترین انواع ورق فولادی موج دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق فولادی موجدار کارازانا 304

این نوع ورق استنلس استیل 304 به ورق استنلس استیل معروف است و از فولاد ضد زنگ 304 تولید می شود. این مدل با 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل ساخته شده است. یکی از مزایای کاغذ فولادی موجدار در این مدل، طول عمر آن است. این نوع ورق رایج ترین نوع ورق استنلس استیل در بازار است.

ورق استنلس استیل نوع 430

نوع دیگری از ورق فلزی که از ورقه فولادی 430 ساخته شده است، قابلیت جذب نیروی جاذبه را دارد و به همین دلیل به آن ورق کشیده می گویند. این نوع کاغذ استحکام کمی دارد و برای ساخت برخی از وسایل منزل استفاده می شود.

ورق های فولادی بسته به رنگ تولیدی به یکی از دو دسته تقسیم می شوند:

فولاد طلایی

ورق فولادی گالوانیزه طلا یکی دیگر از ورق های فولادی گالوانیزه است که در فرآیند PVD طلایی رنگ می شود. در ساختار این روکش طلایی از عنصر تیتانیوم استفاده شده که علاوه بر زیبایی بصری بالا از خواص فیزیکی بسیار خوبی نیز برخوردار است. فولاد ضد زنگ طلایی رنگ مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش دارد و در برابر انواع پاک کننده ها مقاوم است.

فولاد ضد زنگ دودی

در کنار فولاد ضد زنگ طلا، فولاد ضد زنگ دودی نیز نوع دیگری از فولاد ضد زنگ است. این مدل استیل کاملا شبیه استیل طلایی است و به دلیل جذابیت خاص خود کاربرد و طرفداران زیادی در طراحی داخلی دارد.

کاربردهای ورق فولادی خراشیده

مزایای ورق های راه راه نسبت به سایر ورق های فلزی باعث شده است که در تزئینات و طراحی ساختمان ها بسیار کاربردی باشند. با توجه به ویژگی های خاص فولاد در مقاومت آن در برابر خوردگی، می توان از آنها در مناطقی که در معرض رطوبت و آب هستند استفاده کرد. اما استفاده از ورق فولادی توکار به اینجا ختم نمی شود و در شرایط زیر قابل استفاده است:

ساخت قسمت های مختلف کشتی

از آن برای ساخت دروازه های زیرزمینی و مغازه ها استفاده می شود

طراحی معماری داخلی و محصولات فلزی تزئینی

ساخت و ساز داخلی و خارجی آسانسور و ساختمان

ایجاد محفظه یخچال و هود

ساخت دیوارپوش آشپزخانه های صنعتی و خانگی.

ساخت انواع زیورآلات و ساعت

طراحی و ساخت انواع درب استیل مراکز تجاری، بیمارستانی و اداری.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.