اجزای دزدگیر

مجله آفتابي

اجزای دزدگیر


دزدگیر دزدگیر از چه اجزایی تشکیل شده است؟ اگر فکر می کنیم با خرید یک دزدگیر ساده می توانیم امنیت را در خانه و محل کار خود ایجاد کنیم، این طرز تفکر کاملا اشتباه است، اما برای اطمینان از امنیت در یک مکان خاص، باید تمام دزدگیرها را خریداری کنیم. اجزای دزدگیر دزدگیر عبارتند از:

1. پانل هشدار: پانل زنگ محلی چیست؟ بدنه دزدگیر با تمام اجزای الکتریکی مونتاژ شده تابلوی دزدگیر می باشد. البته عده ای معتقدند که قلب پنل دزدگیر محل قرارگیری است. بر روی پانل هشدار کانکتورهایی وجود دارد که به آنها Zone می گویند. منطقه اعلام سرقت چیست؟ برای اینکه دزدگیر ضد سرقت به درستی کار کند، به یک سنسور قوی نیاز است. این سنسورها توسط یک تابلو برق نصب شده در منطقه کنترل می شوند. در واقع اتاق کنترل دزدگیر ضد سرقت در کنترل پنل است.

2. چشم سارق: ممکن است از شما بپرسند که سنسور مادون قرمز در دزدگیر چیست؟ به همین ترتیب، سنسورهای هشدار مکان را باید نشانگرهای هشدار مکان یا چشم های هشدار دهنده نامید. وظیفه چشم تشخیص حرکت است. چشمی هر لحظه محیط اطراف را اسکن می کند و هر حرکت کوچکی را ثبت می کند. هر حرکت خاص چشم یک آلارم روی پنل ایجاد می کند و پنل شما را از سرقت مطلع می کند. دزدگیرهای امروزی شامل یک چشم بی سیم است که به صورت بی سیم به یک پنل متصل است. در واقع چشمی هایی وجود دارند که ارزان تر از چشمی های بی سیم هستند که با دو سیم به دزدگیر متصل می شوند.

3. آهنربا دزدی: آهنربای میدان چیست؟ بخش مهم دزدگیر دزدگیر، قسمت مغناطیسی آن است، به خصوص برای ساختمان هایی که سارقان می توانند از پنجره وارد شوند. آهنربا دو قطب مثبت و منفی دارد. هنگام نصب آهنربا، قطب های مثبت و منفی باید در مقابل یکدیگر و در فاصله 1.5 سانتی متری قرار گیرند. یعنی یک جزء را در قسمت باز پنجره و دیگری را در قاب پنجره قرار دهید. به دلیل وجود آهنربا در هر دو قسمت تابلوهای برق سنسور فرمان، با کوچکترین حرکت شیشه و حذف آهنرباها آژیر به صدا در می آید.

4. افزودن تماس گیرنده به سیستم ضد سرقت: البته در صورت وقوع سرقت، شخص خاصی نباید با ما تماس بگیرد، بلکه تماس گیرنده نوعی حافظه داخلی است که پس از فعال شدن سنسور حرکت یا اعلان سرقت، تلفن یک شماره را می گیرد و با استفاده از شماره های ذخیره شده در حافظه با افراد تماس می گیرد
قیمت دزدگیر را از شرکت مرکزی آزیر بپرسید.

می تواند 4 تا 16 شماره را در حافظه ذخیره کند و بر اساس اولویت با افراد تماس بگیرد. در دزدگیر پیشرفته ضد سرقت امکان ارسال پیامک و ارسال پیامک تعریف شده برای افراد نیز وجود دارد. این گوشی ها به دو صورت شماره گیری کارتی و شماره گیری تلفن ثابت در دسترس هستند.

در نوع ثابت، تلفن به تلفن ثابت منزل یا محل کار متصل می شود تا در صورت نیاز از آن خط تماس برقرار شود. در نوع کارت، سیم کارت های معتبر برای ارتباط با افراد در گوشی تعبیه شده است. شماره گیرهای پیشرفته این قابلیت را دارند که هم از طریق تلفن ثابت و هم از طریق سیم کارت با مردم تماس بگیرند. به عنوان مثال، اگر سارقان تلفن ثابت خارج از منزل را قطع کنند، مشترک با استفاده از سیم کارت با دیگران ارتباط برقرار می کند. می‌توانید پیامی را از قبل ضبط کنید تا تماس‌گیرنده بتواند آن را در طول مکالمه برای دیگران پخش کند. امکان ارسال پیامک به صورت شماره گیری بی سیم یا شماره گیری کارت نیز وجود دارد.

5. بلندگوی دزدگیر: مطمئناً دزدگیر نیاز به بلندگوی دارد که دیگران را از سرقت مطلع کند. عملکرد اسپیکر دزدگیر نیز به همین صورت است و در صورت لزوم با روشن کردن آژیر دیگران را مطلع می کند. اسپیکرهای آلارم قدرت متفاوتی دارند، هر چه قدرت بلندگو بیشتر باشد، دامنه صدا بیشتر می شود و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

6. پدال هشدار: پدال زنگ چیست؟ چرا اینقدر مشتری کم است؟ پدال قسمتی است که روی زمین و در مکان های خاصی قرار می گیرد تا با فشار دادن و لمس فرمان به پنل دزدگیر داده شود و دزدگیر اعلام سرقت کند. از آنجایی که دزدگیر دارای سنسور نوری و آهنربا است و به حرکت بسیار حساس است. بنابراین، افراد کمتر و کمتری به سمت حریر رکاب می زنند.

7. کنترل از راه دور دزدگیر: کنترل از راه دور در دست صاحب دزدگیر است تا با روشن و خاموش کردن دزدگیر آن را فعال یا غیرفعال کند. برد این ریموت کنترل بسته به قدرت ریموت 50 تا 150 متر می باشد.

8. مکان یابی زنگ هشدار: تکرار کننده برای عملکرد از راه دور در فاصله بیشتر و برای غیرفعال کردن زنگ هشدار مکان استفاده می شود. ریپیترها نه تنها برد کنترل از راه دور را افزایش می دهند، بلکه قدرت سنسور چشم را نیز افزایش می دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از ریپیتر افزایش قدرت پنل آلارم است. زمانی که پنل آلارم از قطعات دور باشد، تکرار کننده قدرت پنل را افزایش می دهد و ارتباط بین قطعات و پنل را بهبود می بخشد.

مزایای داشتن دزدگیر

مزایای دزدگیر امنیتی چیست؟ کارشناسان امنیتی مزایای بسیاری از دزدگیرهای سرقت را متصور شده اند، از جمله:

1. کاهش وقوع سرقت: سارقان حرفه ای اغلب وجود دستگاه های دزدگیر را تشخیص می دهند. وقتی EZS تمام قسمت های خانه را کنترل می کند، دزدها جرات ورود به خانه را نخواهند داشت.

2. کاهش حریق: از آنجایی که سنسورهای بصری دزدگیر، محل هر حرکتی را ثبت می کنند، گاهی حرکت دود در جلوی آن ها دلیل سرقت می دانند و در صورت رسیدن صاحب دزدگیر اعلام می کنند. زمان، می تواند از حوادث جلوگیری کند.

3. پوشش بیمه ای: اگر می خواهید بیمه خسارت شما در سرقت را پوشش دهد، خانه باید دارای دزدگیر باشد. شرکت های بیمه می خواهند در صورت اعلام دزدگیر خسارت جبران کنند.

4. مدیریت ساختمان از راه دور: با اتصال دزدگیر به سیستم کارت تلفن می توانید ساختمان خود را از کیلومترها دورتر مدیریت کنید، کوچکترین جابجایی معادل سرقت خواهد بود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.