همه چیز درباره برند لنوو


لنوو در سال 1984 توسط فردی به نام لیو شوانگجی با 10 مهندس با نام "افسانه" در پکن تاسیس شد. امروزه این شرکت چند ملیتی چینی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و لوازم جانبی در جهان تبدیل شده است. نمایندگی رسمی ایسوس
این شرکت در ابتدا پروژه خود را با معرفی تلویزیون آغاز کرد که با شکست مواجه شد. او سپس مداری را برای کامپیوترهای IBM توسعه داد که به عنوان اولین موفقیت لنوو شناخته می شود. در حال حاضر لنوو در بیش از 60 کشور شعبه دارد و محصولات خود را به بیش از 160 کشور عرضه می کند.

تاریخچه برند لنوو

در سال 1990، شرکت لنوو موفق شد اولین کامپیوتر ساخته شده توسط خود را در بازار معرفی کند. در سال 1993، این شرکت با پیشی گرفتن از AST و Compaq به بزرگترین تولید کننده کامپیوترهای خانگی در چین تبدیل شد. در سال 1999، شرکت لجند به بزرگترین فروشنده رایانه های شخصی در منطقه آسیا و اقیانوسیه (به استثنای ژاپن) تبدیل شد و چندین مرکز تحقیق و توسعه را برای نوآوری در تولید رایانه و رفع نیازهای مشتریان خود تأسیس کرد.

در سال 2003 نام خود را به لنوو تغییر داد و پس از آن تاریخ به بخش تولید کامپیوتر IBM پیوست و این بخش را که قبلاً زیانده بود، سودآور ساخت و فروش خود را در سراسر جهان گسترش داد. بر اساس برآوردهای Gartner و IDC، دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری اطلاعات، در اکتبر 2010، لنوو به عنوان چهارمین شرکت بزرگ لپ‌تاپ در جهان پس از HP، Acer و Dell معرفی شد. گارتنر تعداد کامپیوترهای ارسال شده به نقاط مختلف جهان توسط لنوو را 9.14 میلیون دستگاه تخمین زد. در سال 2012، لنوو 13.8 میلیون رایانه شخصی را روانه بازار کرد که پس از HP در رتبه دوم قرار داشت.

لنوو نیست؟

این شرکت در سال 2003 نام Lenovo را برای خود انتخاب کرد که از کلمه Le از ابتدای نام Legend و novo به معنای جدید در لاتین تشکیل شده است. همچنین نام چینی آن به معنای اتحاد ایده ها یا خلاقیت است. قیمت لپ تاپ Lenovo

محصولات لنوو

محصولات لنوو شامل بسته های نرم افزاری ThinkVantage، نمایشگرهای ThinkVision و انواع لوازم جانبی محاسباتی مانند لپ تاپ های ThinkPad و دسکتاپ Thinkcenter است. این شرکت همچنین کامپیوترهای سرور و سایر تجهیزات دیجیتال را به بازار داخلی چین عرضه می کند. این شرکت همچنین تجارت خود را با تولید دوربین های دیجیتال، تلفن های همراه، باتری های تلفن لنوو و تجهیزات شبکه توسعه داده است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.