با این نکات برج العرب دبی خود را تقویت کنید

 

ساحل مناسب خانواده دارای آب کم عمق است، پس می توانید بچه هایتان را هم با خود همراه کنید. می توانید این ورزش را در مدرسه Kitesurf در ساحل یاد بگیرید و آن را امتحان کنید تا هیجان را احساس کنید. شاید عجیب به نظر برسد که چنین شهر کویری، پرچم دار بهترین تفریحات آبی خاورمیانه است، اما به یاد داشته باشید که دبی، شهر شگفتی ها است و در همه بخش های تفریحی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این فروشگاه محصولات ارزان متعددی از لباس ارزان گرفته تا لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی قیمت مناسب فروخته می شود و همیشه از آن به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های ارزان در دنیا و بالطبع یکی از بهترین فروشگاه های ارزان دبی یاد می شود. آدیداس (Adidas)، چیکو (Chicco)، مجیک کیدز (Majestic Kids)، تیمبرلند (Timberland) و زارا (Zara) نیز تعدادی از برندهای عرضه لباس بچه گانه هستند که در طبقه همکف و دوم دبی مال قرار دارند. ماشینهای پلیس در دبی از برندهای مشهور لامبورگینی، فراری و بنتلی هستند که بر جلوه لوکس شهر میافزایند. حاکمان با درایت این شهر در این مقوله به چشمانداز خود دست یافته و برترین نوع اقامتگاهها را میتوان در این شهر پیدا کرد. موارد زیر از جمله رشتههایی است که میتوان از طریق آنها به درآمد بالایی رسید. دبی از زمانی که رونق بسیار زیادی گرفت و در جهان نامش بر سر زبان ها افتاد، سعی کرد جاهایی احداث کند تا گردشگران از دیدن آنها نهایت لذت را ببرند تا تعداد توریست های خود را افزایش دهد. بچه ها این مکان را دوست خواهند داشت زیرا مناطق بازی زیادی برای آن ها وجود دارد. مینیسو که اولین فروشگاهش در ابتدا در توکیو افتتاح شد، حالا به یکی از برندهای معروف دنیا تبدیل شده است و وشغبه های متعددی در سراسر دنیا از جمله دبی دارد.

سیتی سنتر میردیف آخرین توسعه از املاک مجید الفتیم، مالک و توسعه دهنده چشمگیرترین مراکز خرید خاورمیانه از جمله مرکز خرید امارات و دیگر برندهای سیتی سنتر است. معمولاً کالاها در این بازار از نسخههای تقلبی برندهای معروف تا محصولات محلی و هنرهای دستی متنوعی تشکیل شدهاند. می توانید غذاهای متنوعی را در رستوران های مجلل کنار ساحل پیدا کنید. برای ورود به بخش پنگوئن ها سه نوع بلیط وجود دارد که به دلیل شرایط متفاوت، قیمت های متنوعی نیز داراست که عبارت اند از 150 درهم، 500 درهم و 850 درهم. به خاطر داشته باشید که دوشنبه فقط به زنان و کودکان اختصاص دارد و برای ورود به پارک باید 5 درهم بپردازید. بنای بعدی، آبنمای دبی است که بلندترین فواره جهان در این مکان قرار دارد. بلندترین سازه دست بشر، شلوغترین فرودگاه بینالمللی جهان، وسیعترین مرکز خرید و بزرگترین آکواریوم دنیا در دبی قرار داشته و تکنولوژی مرتبط با جاذبههای گردشگری در آن روزبهروز در حال توسعه و پیشرفت است. یکی دیگر ا زیباترین جاذبه های گردشگری دبی که گردشگران زیادی را در قالب تور دبی از تبریز و تور دبی به سوی خود می کشد آکواریوم لاست چمبرز دبی می باشد . این شهر مدرن و مسحورکننده، آنقدر زیبا است که نمیشود گفت کدام ساحل یا کدام منطقه زیباترین و یا بهترین است. از آنجاییکه ساحل الصفوح یا بلک پالاس بیچ بین برج العرب و پالم جمیرا یا نخل جمیرا قرار گرفته خیلیها از وجود آن بیخبر هستند و لذت بردن از این جواهر مخفی را از دست میدهند، به همین دلیل برخیها نام سیکرت بیچ (Secret Beach) به معنای ساحل مخفی، را روی آن گذاشتهاند. باعث شده تا پالم جمیرا به یکی از جذاب ترین مکان ها برای گردشگران تبدیل شود. مساجد دبی از نظر سبک معماری شبیه به هم هستند که ترکیب معماری اسلامی و مدرنیته باعث شده تا به جاذبه های رایگان تبدیل شوند.

وقتی در مورد تعداد ستارههای هتلها صحبت میکنیم، میدانیم که تفاوت یک هتل ۷ ستاره با ۵ ستاره در امکانات، خدمات، تجملات و شگفتیهایی است که در دل معماری آن قرار دارد. این آبشار بیش از یکصد متر ارتفاع دارد و در کنار آن رود کارون جاری است. سبک زندگی مجلل کنار ساحل را در ساحل جمیرا بیچ رزیدنس (JBR) این منطقه شبیه یک استراحتگاه ساحلی است که امکان دسترسی به عموم را فراهم می کند. این ساحل در دبی اولین اماراتی شد که امکان شنا در شب را فراهم کرد. این ساحل در نزدیکی کاخ های سلطنتی در الصفوح است و برای رسیدن به اینجا باید از مسیر شنی بین کاخ ها عبور کنید. بازدیدکنندگان باید در تمامی مراحل کارت عکس داری که در هنگام ورود به پارک به آن ها داده می شود را نزد خود نگه دارند. بله، برای ورود به ساحل الصفوح در دبی نیاز به بلیت ورود دارید. شما با دبی مال 8.6 کیلومتر فاصله دارید اما دیگر مراکز خرید دبی دقیقا در مجاورت هتل صدف دبی قرار گرفته اند. پارک آبی آکواونچر که به پارک آبی آتلانتیس دبی نیز معروف است یکی از جاذبههای گردشگری دبی محسوب میشود که در مجاورت هتل معروف آتلانتیس و در جزیره مصنوعی پالم جمیرا (Palm Jumeirah) قرار دارد. این استخر در مجاورت آرامگاه مایاها (Mayan Temple) می باشد و محل مناسبی برای آفتاب گرفتن و شنا است. افراد و شرکتها از پرداخت مالیات معاف بوده و از این نظر محل مناسبی برای رشد اقتصادی تلقی میگردد. در صورت تمایل به زدن چادر و اقامت شبانه در زیر نور ستارگان، ساحل جبل علی مکان مناسبی برای شماست. بخش هلالی (موج شکن) جزیره جمیرا، این قسمت مخصوص هتل های لوکس است که گردشگران می توانند در آن اقامت کنند. در ساخت این موج شکن حدود 7 میلیون تن سنگ هلالی شکل استفاده شده است تا جزیره را از ویرانی نجات دهد.

این شهربازی در حدود ۱۴۰ مترمربع مساحت داشته و در طول روز در حدود ۲۰ هزار نفر از آن دیدن میکنند. آسانسورها برای جابهجایی ۱۲ تا ۱۴ نفر ظرفیت دارند که سریعترین آنها مهمانان را با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت جابهجا میکند. حدود 5 کیلومتر طول دارد و در سال 2009 افتتاح شده و روزانه هزاران نفر را جابه جا می کند و مفتخر هستند که اولین مونوریل خاورمیانه است. همچنین خانه حاکم دبی به نام محمد بن راشد آل مکتوم در یکی از این شاخه ها قرار دارد. این آکواریوم یکی از دیدنی های دبی مال است که به زیبایی، توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جذب کند، برای دیدن می توانید از محفظه های تونلی آن ها استفاده کنید و به دیدن موجودات از نزدیک بپردازید. شهربازی هم قسمت مهیج دیگری از این منطقهی تفریحی است که می توانید از آن استفاده کنید. این فروشگاه ارزان در مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است و شما می توانید از آن در تور ارزان دبی دیدن کنید. شما میتوانید بلیط خود را در باجههای این مجموعه خریداری یا با تهیه بلیط بهصورت آنلاین از قبل، از صفهای طولانی دوری کنید. همچنین میتوانید از قلعه الفهیدی نیز در این منطقه دیدن کنید. اکواریوم دبی مال در مرکز خرید دبی مال که بزرگترین مرکز خرید دنیاست واقع شده است.

Historically, Tbilisi has been home to people of multiple cultural, ethnic, and religious backgrounds, though it is currently overwhelmingly Eastern Orthodox Christian. با این حال، فراموش نکنید که تفریحات دبی تا حدی شگفتانگیز هستند که بزرگترین چرخ و فلک دنیا ممکن است در لیستشان گم شود! با این حال، در این بخش به معرفی برخی از این امکانات و جاذبهها میپردازیم. همانطور که گفتیم مرکز خرید اوت لت مال دبی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب آماده ی خدمت رسانی می باشد. مقدمه ای عالی در مورد پنج ستون اسلام ارائه می دهد ، و مطابق با اخلاق SMCCU "ذهن باز ، درهای باز" ، مهمانان تشویق می شوند هر گونه سوال در مورد منطقه و دین دارند ، بدون هیچ موضوع محدود. در ادامه پنج مورد از بهترین مراکز خرید دبی را به شما معرفی خواهیم کرد. جت اسکی بازان سر و صدا ایجاد می کنند و شما را فریب می دهند که دیوانه وار به امواج ضربه بزنید. شما میتوانید با ایجاد تغییراتی در حسهای پنجگانه انسان آن ها را فریب دهید و واقعیت را در مغز انسان به چالش بکشید. می توانید از تورهای کایک سواری استفاده کنید و ساعت ها منظره ی زیبا از سواحل و جزیره را به چشم ببینید و تجربه ای تکرار نشدنی برای خود رقم بزنید. ظرافت و زیبایی طلاهای ایتالیایی که در آنها سنگ های تزئینی و جواهرات گران قیمت استفاده شده و زیبایی آن ها را دوچندان کرده است.

در میان جاذبه های مختلفی که در دبی وجود دارند چندین مسجد نیز به چشم می خورند که به دلیل سبک معماری و تزئیناتی که در آن ها به کار رفته مورد توجه گردشگران واقع شده و مورد بازدید قرار می گیرند . خط اتوبوسرانی ۴۰۱ و ۴۰۲ به سمت ایستگاه های السبخه (Al Sabkha) و الغبیبه ( Al Ghubaiba ) کار انتقال مسافر را انجام می دهد. انواع امکانات رفاهی و تفریحی، انواع مرکز خرید، انواع هتل های لوکس و عالی به همراه تفریحات لاکچری در این جزیره پیدا می شود. پارک ساحلی الممرز، ساحل السیف، لامر، الصفوح و غیره از دیگر سواحل دبی هستند که کاربری عمومی داشته و برای همه گردشگران در آنها امکانات رفاهی و تفریحی تدارک دیده شده است. سرسره های موجود در این پارک آبی بسیار هیجان انگیز بوده و در عین حال امنیت بسیار بالایی داشته و بهداشت آن در سطحی است که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را گرفته است. برج العرب 202 اتاق دارد که همه آنها سوئیت های دوبلکس هستند , همچنین این هتل دارای 18 آسانسور و نیز رستوران های بی نظیر و بسیار لوکس می باشد . برای دیدن این مناظر زیبا در تور دبی ، تورهایی مخصوص وجود دارد تا این گردشها به طبیعت شان آسیب نزند . ساحل غروب آفتاب که به آن ساحل ام سوقیم نیز می گویند، همان طور که از نامش گفته می شود، مناظر فوق العاده ای به غروب خورشید می دهد. سواحل دبی با شنهای سفید، ورزشهای آبی، صحراگردی، پارکها، مراکز خرید عظیم و مناظر شگفتانگیز از جمله جاذبههای گردشگری این شهر فوقالعاده به شمار می¬روند.

اگر نمیتوانید روی جزیره نخل جمیرا (که بهشکل درخت نخل ساخته شده است) از هواپیما بپرید و با اسکای دایوینگ پرواز کنید، از هتل Atlantis The Palm سوار هلیکوپتر شوید یا در یکی از طبقات بالای برج مارینای دبی جایی را رزرو کنید؛ مثلا برای صرف ناهار در Observatory میز رزرو کنید؛ اینگونه میتوانید بهراحتی از بالا به تماشای یکی از محبوبترین جاذبههای گردشگری بنشینید. اگر مسافر دبی هستید، لابد از خودتان پرسیده اید که تو دبی چیکار کنیم. همین طور بهتر است اشاره کنیم که ساحل الصفوح رستوران و کافهای هم ندارد برای همین بهتر است از خانه یا هتل خوراکیهای لازم و مخصوصا آب و نوشیدنی را همراه ببرید. هیجان انگیزترین چیز در مورد ساحل سانست این است که به شما این امکان را می دهد تا از شنای شبانه لذت ببرید. بعد از آن میتوانید از یک ساعت و نیم پاروزنی در خلیج بینظیر آنجا لذت ببرید. همچنین می توانید برای ماموریت های اختصاصی، درخواست دهید و با انجام آن ها لذت یک سفر فضایی را تجربه کنید. برای ساخت چنین پروژه عظیم و گران قیمت از بهترین افراد و مهندسان در سراسر دنیا استفاده کردند که تعداد زیادی از آن ها هلندی بودند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برجالعرب مجللترین و لوکسترین هتل جهان میباشد و قطعا در ساخت و دکوراسیون داخلی آن از بهترین و زینتیترین وسایل استفاده شده است. همانطور که از نامش مشخص است و مقصد مورد علاقه کایت سواران است. ساحل مملو از کلبه های رنگارنگ است که می توانید با افراد مورد علاقه خود اوقاتی را با کیفیت بگذرانید. این مکان ایده آل برای پیک نیک است و نیازی به آوردن چیزی نیست زیرا کیوسک های زیادی در ساحل وجود دارد. شهر جمیرا تنها ۲۵ دقیقه تا فرودگاه بین المللی دوبی فاصله دارد و دسترسی خوبی به شهر رسانه، شهر اینترنت، پالم جمیرا و دبی مارینا دارد.

برای آشنایی با بهترین فرودگاه ها به صفحه بزرگترین فرودگاه جهان 2022 مراجعه نمایید. ضمنا در این بازار یک سری فروشگاه وجود دارد که در آن ها انواع دستبندها، گردنبدندها، انگشترها و زیورآلات دیگر با رنج قیمتی پایین تر از حد معمول فروخته می شود. در این جزیره فرودگاه مخصوص برای هلیکوپترها وجود دارد که با پرداخت هزینه می توانید سوار هلیکوپتر شده و در آسمان جزیره به پرواز درآیید. دبی یکی از پربازدیدترین مقصدهای جهان به شمار میرود و شلوغترین فرودگاه بینالمللی دنیا در آن واقعشده است. ساخت و سازههایی با ارتفاع چند صد متر و استفاده از فناوری گردشی، تنها بخشی از امکانات دبی است که آن را از سایر مقصدهای گردشگری دنیا متمایز میکند. هتلهای دبی با زیرساختهای قوی گردشگری و با هدف بهترین بودن در دنیا بناشدهاند. سواحل دبی با شنهای سفید رنگ، همواره یکی از جاذبههای خاص گردشگری بودهاند. دبی یکی از پایتختهای خرید جهان است و شما میتوانید هر چیزی که به ذهنتان برسد را در آنجا پیدا کنید. دبی امروزه اصلاً شبیه چیزی که در تاریخچهاش بوده، نیست. حتی تصور چنین چیزی هم خوشایند و جذاب است. پیادهروی در این منطقه و قایقسواری همراه با تماشای برجهای زیبای مارینا، الماس، پیناکل، مرجان، مشک، پنتومینیوم و الیاس یکی از تجربههای بینظیر در سفر به دبی است. آسمانخراشها و برجهای استثنایی نیز یکی دیگر از علتهای سفر به دبی برای توریستها است. به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم محافل علمی امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن پژوهشگران نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند .

در کنار دبی مال، آبنمایی وجود دارد که همراه با موسیقی در حال پخش در دریاچه مصنوعی برج خلیفه با موجهای ایجاد شده خود میرقصد. بخشی از پارک آبی اسپلاش آن پارتی به بزرگسالان اختصاص دارد و والدین میتوانند در کنار بچهها یک روز عالی و پر از هیجان را در سفر به دبی تجربه کنند. اما در کنار آن هزینه های زندگی هم چندان پایین نیست. اگر قدم زدن در ساحل برای شما کافی نیست و به فعالیت هایی نیاز دارید، به ساحل کایت بروید. اگر فراموش کردید کتاب خود را بردارید نگران نباشید. تجهیزات غواصی را بردارید و زندگی مرموز دریایی را تماشا کنید. تجهیزات موج سواری خود را در دبی بگیرید و برای یک جلسه موج سواری دوباره به این ساحل آرام بروید. درواقع پس از گشتوگذار در جاذبه های محله الصفوح دبی میتوان از آرامش ساحل الصفوح بهره برد و برعکس، پس از قدم زدن در ساحل الصفوح به گشتوگذار در مدینه جمیرا، مرکز خرید امارات یا پارک آبی وایلد وادی پرداخت. از دیدنی های خیابان دیره دبی میتوان به بازار طلا، بازار ادویه، موزه زنان، خانهی پارک ساحلی الممزر، دلفیناریوم، سیتی سنتر دیره، برج ساعت دیره، اسپای YHI، پیادهروی در السیف دبی و بازی مینی گلف اشاره کرد. در دهکده جهانی دبی قسمت دیگری وجود دارد که به خیابان شادی یا Happiness Street معروف است؛ جایی که فست فود، پیتزا، و انواع سیبزمینی، خوشحالی و لذت را در دلتان میکارد. این پارک آبی در فضای باز و با ساحل اختصاصی خود قرار دارد و شامل امکاناتی همچون لوله چرخان، تونل آبی، برج آبی، استخرهای موج و غیره است. خانواده هایی که بچه دارند می توانند در استخرهای کم عمق تفریح کنند. با توجه به اینکه برج العرب لوکس ترین هتل جهان است، بسیاری از مسافران که اهل سفرهای مجلل و لوکس هستند، در رزرو هتل های دبی توجه ویژهای به آن دارند.

«برج خلیفه دبی» که در دل آسمان دبی جای گرفته است، بهعنوان بلندترین سازهی دست بشر شناختهشده است. بزرگترین مرکز خرید دنیا از نظر مساحت، بزرگترین هتل، بلندترین برج جهان و بزرگترین آکواریوم دنیا سایر جاذبههای توریستی برای سفر به دبی هستند. دبی، شهری توریستی در قلب امارات متحده عربی است که به عنوان بزرگترین شهر آن شناخته میشود. این پارک آبی یکی از بزرگترین پارکهای آبی جهان است. از قدیمیترین اماکن برای تفریح در دبی میتوان به پارک آبی واندرلند (wonderland water park) اشاره کرد. سواحلی که در بخش سواحل جذاب دبی (تفریح در سواحل دبی ۸ ساحل بینظیر دوبی) به آنها اشاره کردیم همگی از محبوبترین سواحل دبی هستند. پیش از این به این محل ساحل شیکاگو می گفته اند که بعدها به اسم جمیرا تغییر نام داده است. همچنین مغازه های مختلفی نیز در این مجموعه وسایل اسکی می فروشند. برای بازدید از این پیست نیز به دلیل تجهیزات و لباسهای مخصوص ورزشهای زمستانی، مشکلی در تهیهی لباس زمستانی و تجهیزات اسکی نخواهید داشت. لبنان که به طراحان مد و لباس و کفش شهرت دارد مجموعهای جذاب از این آثار در غرفهی مربوط به خود نمایش میدهد.علاوه بر اینها انواع پنیر و زیتون لبنانی نیز به فروش میرسد که قبل از خرید میتوانید آن را تست کنید. در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای کاهش خطرات ناشی از امواج دریا بر اثر جزر و مد و توفان های مختلف، یک موج شکن 11 کیلومتری بسازند.

طراحان و مهندسان این پروژه عظیم، برای عملی کردن آن یک کانال آب مصنوعی با طول ۳ کیلومتر را از خلیج فارس برای بنا کردن آبنما به خشکی کشیدهاند. دبی مال که یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا است، جزئی از پروژه عظیم برج خلیفه دبی به حساب میآید و بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در آن فعالیت میکنند. پروژه ساخت جزیره نخل جمیرا در سال 2001 در فاصله 5 کیلومتری از زمین اصلی دبی آغاز شد و دارای یک بدنه اصلی همانند ساقه درخت و 17 شاخه است که برای ساخت آن، حدود 40 هزار کارگر درگیر بوده اند. Yas Waterworld که در جزیره یاس واقع شده است، یکی از بهترین پارک های آبی ابوظبی است، حدود یک ساعت با ماشین از دبی فاصله دارد و نوید یک روز عالی را برای هر کسی که با بچه های خردسال سفر می کند (یا هر عاشق پارک موضوعی، صادقانه) را می دهد. در فرودگاه بین المللی دبیف وسایل گوناگون برای حمل و نقل، وجود دارد. مسافران اختصاصی این هتل با هلیکوپتر از فرودگاه به آن منتقل میشوند و گاهی نیز اگر اتاقهای گران قیمت هتل برج العرب دبی را کرایه کنند، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی آنها را از فرودگاه دبی تا هتل بدرقه خواهد کرد. مناطق شیخنشینی دبی در اطراف آن قرار دارند و غالباً محل سکونت بومیهای دبی بوده و جزء مناطق قدیمی محسوب میشوند. این تورها در سه زمان صبح، عصر و نیمه شب برگزار میشوند.

اگر بگوییم که برنامههای کارناوال که در فستیوال خرید دبی، توسط گروههای مختلف از کشورهای مختلف ژاپنی، چینی، عربی و روسی برگزار میشوند، جذابترین و تماشاییترین بخش این رویداد هستند، دروغ نگفتهایم. اگر می خواهید آدرنالین خون خود را به نهایت حد خود برسانید، سقوط آزاد را امتحان کنید و نمای جزیره نخل جمیرا را از ارتفاعات مشاهده کنید. از این نقطه می توانید هم برج العرب و هم نخل جمیرا را ببینید. بهترین تجهیزات ورزش های آبی را برای کایت سرفینگ، ویک بردینگ، و پدل بردینگ ایستاده را می توانید در این ساحل پیدا کنید. کسانی که عاشق ماجراجویی هستند می توانند ورزش های آبی مختلف از جمله جت اسکی و غواصی را نیز در این ساحل امتحان کنند. به طور خلاصه تمام امکانات لازم برای پیست اسکی در این مجموعه فراهم شده است. امکانات دبی و جاذبههای آن برای مسافران و گردشگران به حدی متنوع است که به راحتی هر سلیقهای را راضی میکند. برای رسیدن به این مهم، شناخت، تجزیه و تحلیل، بررسی و بازشناسی جوامع مذهبی و دینی شکلگرفته در مناطق جغرافیایی گوناگون، از پیشنیازهای ضروری است. پس در این بخش از راهنمای سفر به دبی میخواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که بهترین مناطق دبی برای رزرو هتل کجاست؟ دبی مارینا مال در سال 2008 افتتاح شد و هنوز هم بعد این همه مدت، جزو بهترین مراکز خرید دبی به حساب میآید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره خودرو در دبی لطفا از صفحه ما بخواهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.