تحصیل در قبرس شمالی


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدرسه در قبرس شمالی به کودکان 4 تا 6 ساله اجازه می دهد تا در دوره پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. برنامه درسی پیش دبستانی برای همه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اعمال می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان به مدارس دولتی بفرستند.

سطح بعدی مقطع ابتدایی است که بچه ها تا 12 سالگی در آن درس می خوانند. دانش آموزان از 13 تا 18 سالگی در دبیرستان تحصیل می کنند و در 3 سال آخر دبیرستان انتخاب رشته می کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی یورومای چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد، تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی ساعت 18 است.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معناست که تمامی افرادی که ویزای اقامت قبرس شمالی (چه موقت و چه دائم) دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

حتی خدمات در این مدارس رایگان است. برخی مدارس برای لباس فرم از والدین هزینه می گیرند، برخی مدارس این کار را نمی کنند. هزینه کتاب های درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

برای مدارس غیرانتفاعی، هزینه های تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. سرویس رفت و برگشت هزینه جداگانه ای دارد.

چی سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

در مقطع ابتدایی نمرات به صورت عالی-خوب-متوسط ​​نیاز به پیشرفت و در دبیرستان از 1-10 نمره گذاری می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان زبان ترکی را نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما به زبان ترکی تسلط نداشته باشد با مشکل مواجه نخواهد شد. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند را دارند. ضمناً آموزش رایگان زبان ترکی در مدارس ارائه می شود و مطمئن باشید فرزندانتان پس از چند ماه رفتن به مدرسه زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای آینده تحصیل در مدارس قبرس شمالی چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات ویژه ای مانند کاهش شهریه بهره مند می شود. این بدان معناست که ورود به دانشگاه آموزش رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزانی که تحصیلات متوسطه را در ترکیه گذرانده اند از این امتیاز برخوردار شوند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که گفته شد برای حضور در دانشگاه قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمون های آیلتس مشابهی را برگزار می کنند. و داوطلبان با توجه به نمره ای که کسب می کنند به ادامه تحصیل می پردازند و یا مجبور به گذراندن یک واحد زبان در کنار درس می شوند و یا ملزم به تحصیل در یک یا دو ترم در دانشکده زبان تخصصی می باشند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید مدرک تجربی یا ریاضی داشته باشید. همچنین داشتن معدل بالای 16 در دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و معدل بالای 16 در دانشگاه بین المللی قبرس الزامی است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نیاز نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نیاز تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را برای حفظ امنیت کشور تشدید می کند. یک نکته مهم در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال، کسانی که از این روش برای تسهیل ویزای تحصیلی استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج شود، حدود یک ماه برای مرخصی پلیس مهاجرت وقت داده می شود. در صورت عدم خروج از کشور، فرد روزانه جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه برای تمدید اقامت، خرید ملک یا تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، اکثر رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مفید خواهد بود. دامنه دروس در همه سطوح بسیار گسترده است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را فراهم می کنند. مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از راه دور تدریس می شود که برای کسانی که نمی توانند به قبرس سفر کنند اما می خواهند از دانشگاه های معتبر خارجی مدرک بگیرند گزینه بسیار خوبی است.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها ملزم به پرداخت اولین شهریه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش دانشجو را ارائه می دهد. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از عبور از پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ وارد قبرس شمالی می شود و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین انجام می شود و دانشجو می تواند برای شش ماه، یک سال یا دو سال برای ویزای دانشجویی اقدام کند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس یورومایبه صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. دانشجویان فقط باید یک معاینه پزشکی انجام دهند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس از بیماری های واگیر رنج نمی برد.

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. شهر دانشجویی قبرس شمالی فاماگوستا است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستان ما که در قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنیم Magusa اشتباه تلفظ شده و تلفظ صحیح Mousa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در قسمت شرقی جزیره با آثار باستانی بسیار زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس واقع شده است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر موقعیت دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاهی قدیمی و معروف در اکثر قبرس شمالی است. دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما گرفتن مدرک در این دانشگاه کار آسانی نیست و نیاز به تلاش دانشجو و درک موضوعات دارد.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوسا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها پروازهای بین شهری را به طور منظم رایگان ارائه می دهند. و همین مشکل باعث شده بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.