گل قاشقی چیست؟ - آشنایی با گل کشکاسی از روش های نگهداری تا انواع آن


گل ترمه یا پپرومیا یکی از محبوب ترین گل هایی است که در اکثر خانه های ایرانی یافت می شود. این گل دارای برگ های قلبی شکل و بافتی شبیه قاشق است. از این رو منشاء نام قاشق است. زادگاه پپرومیا جنگل آمازون برزیل است. و چون جنگل آمازون را تاریکی می نامند. این گل می تواند در تاریکی زنده بماند و برای خانه های آپارتمانی مناسب است. بنابراین، پرورش گل قاشقی فرآیند سختی نیست. علاوه بر برگهای زیبا این گیاه همچنین دارای گل های بسیار زیبا، کوچک، ریز، خوشه ای و عمودی است.

چند نوع قاشقی وجود دارد؟

بسته به ظاهر و رشد گل، گل های قاشقی را می توان به 7 نوع طبقه بندی کرد. انواع قاشقی که در این مقاله از پارت نیوز بررسی خواهیم کرد عبارتند از:

هندوانه

هندوانه پپرومیا دقیقاً شبیه پوست هندوانه است، به همین دلیل نام آن‌ها به همین دلیل است. این برگ ها گرد و گوشتی و دارای نوارهای نقره ای و سبز تیره می باشند. از جمله ملزومات پپرومیا هندوانه می توان به هوای مرطوب، نور غیر مستقیم زیاد و آبیاری پس از خشک شدن خاک اشاره کرد.

چین و چروک

جوانه گل یا کاپراتا یکی از بهترین نمونه های پپرومیا با برگ های زرد و دانه های قلبی شکل است. مدیریت آن نیاز به تلاش زیادی ندارد، فقط 2 چیز برای آن قابل مشاهده است. آبیاری در صورت نیاز و قرار دادن آن در آفتاب متوسط ​​و خنثی.

ابلق

گل قاشقی ابلق محبوب ترین و آشناترین نوع پپرومیا است که با برگ های براق، بوته ای و پرپشت خود جلوه زیبایی به خانه شما می دهد. میزان نور مورد نیاز این گیاه تقریبا کم است، بنابراین برای خانه هایی با نور کم به خصوص آپارتمان ها بسیار مناسب است.

کاغذ قرمز است

این نمونه ابلق دارای برگ های پهن و بیضی شکل است که لبه های آن بر خلاف ابلق معمولی سفید رنگ تیره است.

لابرا در ماتیکی

پپرومیا لیپ ماتیکی یا لب قرمز یکی از زیباترین گل های قاشقی است که ظاهر بسیار جذابی دارد. این گل دارای برگ های قاشقی شکل روشن به رنگ سبز تیره با لبه های قرمز است. به همین دلیل به آن لب ماتیکی می گویند. نگهداری از این گل بسیار آسان است و فقط باید آن را آبیاری کنید و نور مناسب به آن بدهید.

قطرات باران

یکی دیگر از انواع گل های قاشقی گلدار، پپرومیوم بارانی است که دارای برگ های درشت قطره ای شکل است. این گیاه علاوه بر برگ های براق دارای ساقه های براقی نیز می باشد که بر جذابیت آن می افزاید. رطوبت سبک و متوسط ​​برای شادابی و براق نگه داشتن پپرومیا کافی است.

کلمبیایی

پپرومیا کلمبیا را می توان یکی از جالب ترین گیاهان دانست. این گل دارای برگ های کوچک قاشقی با لایه بالایی سیاه و لایه پایینی شرابی رنگ و نوار نازک نقره ای در وسط است. این گیاه یکی از بهترین روش های نگهداری در خانه است. زیرا علاوه بر نگهداری آسان، زیبایی زیبایی به منزل شما می بخشد.

نحوه نگهداری گل قاشق در خانه

مراقبت از گل کلم به طور کلی ساده و آسان است و برای تازه و سالم نگاه داشتن آنها نیازی به کار سخت ندارید. برای نگهداری و پرورش گل قاشقی کافی است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

دیگران

نور ایده آل برای گل های قاشقی نور غیر مستقیم است که بسته به نوع گل مقدار آن می تواند از کم تا زیاد باشد. اما از آنجایی که زادگاه این گیاه جنگل سیاه آمازون است، پپرومیا می تواند در تاریکی سالم بماند، اما نه برای همیشه. به طور کلی نور مستقیم گیاه را می سوزاند و نور ناکافی باعث توقف رشد گیاه می شود و برای سالم ماندن باید به پپرومیا مناسب ترین نور داده شود. برای تنظیم نور ایده آل، نمی توانید سطح خورشید را افزایش یا کاهش دهید. اما با خرید چراغ های رشد ارزان می توانید میزان نور مورد نیاز گل های خود را تعیین کنید. هنگام خرید چراغ رشد گیاه به کیفیت آن بسیار توجه کنید تا با خرید چراغ های بی کیفیت به گیاهان خود آسیب نرسانید.

جهان

خاک گلدان باید خاکی سبک و دارای زهکشی مناسب باشد. این خاک می تواند مخلوطی از پیت ماس، خاک باغچه یا ماسه و یا ترکیبی از خاک معمولی، خاک برگ، ماسه و پرلیت باشد.

رطوبت

آب و هوای مطلوب گیاه پپرومیا، محیط گرمسیری و مرطوب است و رطوبت مورد نیاز آنها حدود 50 درصد است. برای حفظ یا تامین رطوبت گیاه باید هفته ای دو بار در تابستان و هفته ای یک بار در زمستان سمپاشی پپرومیا را انجام دهید.

سیستم های آبیاری

پپرومیا قابلیت ذخیره آب در برگ و ساقه خود را دارد و به همین دلیل در زمستان هر 10 روز یکبار و در تابستان هفته ای دو بار آبیاری کافی است. به طور کلی برای درک زمان لازم برای آبیاری باید به خاک گلدان توجه کرد. هر زمان که خاک گلدان خشک شد به این معنی است که گیاه به آب نیاز دارد. بهترین روش برای آبیاری گل کشکی این است که ته گلدان را آبیاری کنید تا در حین آبیاری برگ های گیاه خشک بماند.

سرد

پپرومیا گیاهی با مقاومت بسیار کم در برابر سرما است و این بدان معنا نیست که هر چه دما بالاتر باشد بهتر است. برعکس، پپرومیا می تواند در دمای بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد و بهترین حالت در 25 درجه سانتیگراد زندگی کند و دمای بیش از حد باعث خشک شدن آن می شود.

کود

اگر پپرومیا مشکلاتی مانند رنگ پریدگی برگها و رشد بسیار کم داشته باشد به این معنی است که نیاز به تقویت دارد و عامل تقویت گلهای قاشقی بیشتر از کوددهی نیست. کوددهی پپرومیا باید بر اساس مشکل و نیاز گیاه باشد و خوب است در زمستان ماهی یک بار و در تابستان هر دو هفته یکبار به پپرومیا کود داده شود. هنگام خرید کودهای شیمیایی حتما از یک متخصص برای خرید کود لازم با توجه به مشکل گیاه کمک بگیرید.

گلدان

گل قاشقی ریشه های کوچک و کم عمقی دارد. بنابراین گلدان های مناسب برای آنها گلدان های کوچک هستند و نیازی به گلدان های بزرگ ندارند. برای تعویض گلدان نیز باید بدانید که تغییرات مکرر باعث آسیب به ریشه گیاه می شود و آنها را از شرایطی که با آن سازگار شده اند جدا می کند. بنابراین بهتر است گلدان پپرومیا را سالی یک بار در فصل بهار تعویض کنید.

قاشق مراقبت از گل در زمستان

همانطور که گفته شد، قاشقی سرما را دوست ندارد و وقتی در محیطی با دمای زیر صفر قرار می گیرد، تمام برگ های آن به اندازه یک ماش می شود. بنابراین بهتر است گیاه برگ قاشقی را در زمستان به داخل خانه بیاورید و آبیاری را تا حد امکان کاهش دهید.

چگونه گیاه را با قاشق هرس کنیم

پپرومیا به هرس بهاره نیاز دارد. بنابراین باید نوک ساقه و اولین دسته برگ ها را جدا کنید که می توانید به صورت دستی یا هرس انجام دهید.

روش های تکثیر گل قاشقی

تکثیر گل قاشقی به 2 روش قلمه ساقه و برگ انجام می شود و بهترین زمان آن اواخر بهار یا اوایل تابستان است.

قلمش پایش است

برش ساقه به ترتیب زیر انجام می شود:

یک مقاله طولانی انتخاب کنید

از یک چاقو یا قیچی برای برش 7 تا 10 سانتی متری استفاده کنید

به جز 2 برگ همه را از قلمه بردارید

انتهای برش را با قیچی به صورت مورب برش دهید

قلمه ها را در بستری با زهکشی کافی مانند پیت ماس ​​به عمق 5 سانتی متر بکارید.

نگهداری گیاه در دمای 18 تا 24 درجه سانتیگراد

برش برگ

برای تکثیر گل قاشقی از برگ ابتدا باید برگ ها را از گیاه جدا کرده و به یکی از چهار روش زیر روی بستر مناسبی مانند پیت ماس، پیت نارگیل و ... و در مکانی مرطوب و گرم بکارید. با نور مستقیم خورشید به نور مستقیم خورشید اضافه کنید:

برگ با دمبرگ

برگ های بدون ساقه

نیمه پایینی برگ بدون دمبرگ

نیمه بالایی ورق

مشکلات مربوط به قاشق و راه های درمان آنها

گل های کشکی مانند تمامی گل ها و گیاهان داخلی و باغی در معرض بیماری ها و مشکلات مختلفی هستند که تحت تاثیر مراقبت های نادرست یا عوامل محیطی بروز می کنند. برخی از این مشکلات عبارتند از:

رشد آهسته و تغییر رنگ برگ

دلیل اصلی کندی رشد و تغییر رنگ برگ های گیاه قاشقی، کاهش مواد غذایی در خاک گیاه است. برای جبران این موضوع باید از کودهای متناسب با نیاز گیاه استفاده کرد و با تغذیه مصنوعی سعی کرد مشکل گیاه را حل کرد.

هیچ گلی داده نشد

دلیل گل ندادن قاشق به دلیل کمبود نور است. برای متعادل کردن نور، باید محل گلدان را تغییر دهید یا از پانل رشد نور استفاده کنید.

زرد شدن تار عنکبوت روی برگها و زیر برگها

علت این مشکل آفت کنه است که با سمپاشی گیاه کنه کش هر 2 هفته یکبار، گردگیری و پاکسازی برگ ها می توان آن را از بین برد.

کپک خاکستری روی ساقه ها

کپک خاکستری یک علامت قارچی است که در اثر هوای سرد و مرطوب ایجاد می شود. برای حل این مشکل می توان از روش های زیر استفاده کرد.

استفاده از قارچ کش ها

قابلمه را به محیط گرم منتقل کنید.

خاکی بمان

آبیاری را کاهش دهید

حباب روی برگ ها

پژمرده شدن برگ های گل کشکشی از علائم بیماری قارچی ناشی از آبیاری زیاد است. برای از بین بردن این موضوع باید در هنگام آبیاری صبر کنید تا خاک گلدان کاملا خشک شود، مقدار آب را کم کنید، زیر گلدان را مرتب آبیاری کنید، زهکشی را مرتب چک کنید، از قارچ کش استفاده کنید.

خم شدن برگها

تشنگی گیاه باعث خم شدن برگ های آن می شود و برای ترمیم آن باید بلافاصله گیاه را آبیاری کرده و به محیط خنک منتقل کنید.

صدای خش خش برگ ها

لکه های کوچک زنگ مانند روی برگ های گیاه قاشقی نشانه استفاده از روشن کننده های شیمیایی است. برای تحریک گیاه بهتر است از گرد و غبار یا پارچه مرطوب استفاده کنید.

پوسیدگی برگ و ساقه

این نشانه آبیاری بیش از حد است و برای رفع آن باید صبر کنید تا خاک گیاه کاملا خشک شود و سپس آبیاری کمتری را شروع کنید.

برگ افتاده

محیط سرد عامل ریزش برگ خرچنگ است و باید بلافاصله گیاهان را به محیط گرمتر منتقل کرد.

برگ های جدید کوچک باقی می مانند

اگر برگهای جدید گیاه کوچک بماند و رشد نکند، دو دلیل می تواند داشته باشد. یا قابلمه کوچک است یا غذای کافی در آن نیست. در هر صورت، باید اقداماتی را برای حل مشکل انجام دهید.

لکه های گرد روی برگ ها

دلیل پیدایش لکه های گرد روی برگ های گیاه، علامت ویروسی است که در رطوبت زیاد رشد می کند. هیچ درمانی برای این ویروس وجود ندارد، بنابراین برگ های آسیب دیده یا در موارد شدید، کل گیاه باید دور ریخته شود.

لکه سفید پنبه ای زیر برگ و روی ساقه

این مشکل توسط شته ها ایجاد می شود و برای رفع آن باید گرد و غبار را کاهش دهید، شته ها را با پارچه الکلی بردارید و با حشره کش مناسب روی گیاه اسپری کنید.

آیا قاشق سمی است؟

گل و گیاه کشکا نه تنها گیاه سمی نیست، بلکه می توان آن را با خیال راحت در خانه استفاده کرد. همچنین دارای خاصیت ضد آلودگی به خصوص برای آپارتمان های کوچک است. قاشق گل می تواند هوای خانه را تصفیه کند، اکسیژن محیط را افزایش دهد، آلودگی هوا را از بین ببرد و خانه را از گازهای مضر و مواد شیمیایی پاک کند.

گل کاشقی بهترین انتخاب آپارتمان و منازل

گل قاشقی که به نام پپرومیا نیز شناخته می شود، از بهترین گل ها برای نگهداری در خانه به خصوص آپارتمان ها هستند. دلیل این امر سهولت مراقبت، عدم سمیت، تصفیه هوا، تمیزی محیط، اندازه مناسب و رشد در نور کم است. شرایط نگهداری آن بسیار ساده است، کافی است نور، دما، آب و خاک برای آن تامین شود و در این صورت اکثر بیماری ها و مشکلات آن برطرف می شود. برای خرید گل قاشقی با تنوع زیادی روبرو می شوید و می توانید یکی از ۷ نوع گل قاشقی را به سلیقه خود پیدا کرده و به خانه ببرید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.