نکات مهم برای خرید چاپگر چندکاره


در این مقاله نکات مهم خرید پرینتر چندکاره را به شما نشان می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه متن آوافرهنگ را با دقت مطالعه کنید.

چاپگرهای چند منظوره ابزارهای مفیدی برای استفاده اداری و خانگی هستند. اگر می‌دانید هنگام خرید یک چاپگر چندکاره جدید باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید، می‌توانید یکی را خریداری کنید که نیازهای شما را برآورده کند. برخی از عملکردهای چاپگر مفیدتر از همه عملکردهای چاپگر هستند، در حالی که عملکردهای دیگر مطابق با نیاز کاربر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی، MFP ها عملکردهای اسکن، تکثیر و تکثیر را همراه با عملکردهای استاندارد چاپگر ارائه می دهند. ویژگی هایی که یک خریدار خاص می خواهد به عملکردهایی بستگی دارد که برای خریدار اهمیت بیشتری دارد.

اگر از ابزار مورد نیاز مطمئن نیستید یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید برای مشاوره با کارشناسان و برای پشتیبانی چاپ با کارشناسان تماس بگیرید. پرینتر امداد یک تعمیرکار حرفه ای و شارژر کارتریج پرینتر است که خدمات تعمیر چاپگر در محل را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد.

مشخصات کلی پرینترهای چندکاره

این ویژگی‌های اضافی می‌توانند کارهای مهم را آسان‌تر کنند، بنابراین برخی از ویژگی‌های کلی وجود دارد که خریداران باید هنگام خرید چاپگر چندکاره در نظر بگیرند. بیشتر چاپگرهای چند منظوره اتصال USB را به رایانه ارائه می دهند، اما کاربرانی که به شبکه یا Wi-Fi دسترسی دارند می توانند از روش های دیگر دسترسی به چاپگر استفاده کنند.

اتصال Wi-Fi یا شبکه

یک MFP با قابلیت Wi-Fi را می توان طوری پیکربندی کرد که به طور ایمن در یک شبکه خانگی یا تجاری که دارای قابلیت های بی سیم است کار کند. راه اندازی WPS یک ویژگی رایج در اکثر روترها است و اگر شبکه کاربر دارای عملکرد WPS باشد، خرید MFP با نصب WPS پیکربندی چاپگر را آسان تر می کند.

اگر به اینترنت بی سیم دسترسی ندارید، می توانید یک چاپگر چند منظوره با کارت شبکه داخلی را به پورت شبکه خود متصل کنید و نیازی به اشتراک گذاری چاپگر با رایانه های تحت شبکه را از بین ببرید.

سازگاری با کارت حافظه

کارت حافظه در یک چاپگر چند منظوره عملکرد مورد نظر کاربر است. کاربر باید مطمئن شود که کارت حافظه با دستگاه سازگار است. مشخصات کارت حافظه متفاوت است. و برخی از کارت های حافظه قدیمی ممکن است با MFP های جدید سازگار نباشند.

ویژگی های کلیدی چاپگر

سرعت چاپگر و کیفیت چاپ فاکتورهای مهمی هستند که هنگام خرید هر چاپگری باید در نظر گرفته شوند. با این حال، سرعت و کیفیت تنها عامل نیستند. به دنبال چاپگر چند منظوره باشید که دارای ویژگی های زیر باشد:

زانو را فشار دهید

سرعت چاپ حداقل 10 صفحه در دقیقه به صورت رنگی و 20 صفحه در دقیقه به صورت سیاه و سفید حداقل استانداردهایی است که باید به دنبال آنها باشید. انتظار بیش از حد طولانی و طولانی مدت برای چاپ صفحات خسته کننده است و همچنین بهره وری شما را کاهش می دهد.

کیفیت چاپگر

کیفیت چاپ با تعداد نقاط در اینچ اندازه گیری می شود. چاپگرهای سیاه و سفید باید حداقل وضوح 600 در 600 نقطه در اینچ داشته باشند. برگه های سیاه و سفید با رزولوشن 1200 در 2400 چاپ هایی با کیفیت بالا برای کاربران ایجاد می کنند.

کیفیت چاپ رنگی 1200x1200 حداقل مناسب است و وضوح 4800x2400 چاپ های رنگی با کیفیت عالی را تولید می کند.

قابلیت چاپ

ظرفیت چاپ یک چاپگر حداکثر تعداد صفحاتی است که باید هر ماه چاپ کند. چاپگرهای در نظر گرفته شده برای استفاده اداری باید ظرفیت کاری بالایی بین 20000 تا 25000 صفحه داشته باشند. یک چاپگر خانگی با ظرفیت چاپ ماهانه 5000 صفحه احتمالا برای اکثر کاربران کافی است.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

چاپگر لیزری معمولاً تصاویر با کیفیت بالاتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان تولید می کند و چاپگرهای لیزری از نظر هزینه در هر صفحه نسبت به پرینترهای جوهرافشان مقرون به صرفه تر هستند. کارتریج های پرینتر لیزری گران تر از کارتریج های جوهرافشان هستند، اما عمر طولانی تری دارند. چاپگرهای لیزری معمولاً پس از گرم شدن دستگاه بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ می کنند.

هزینه های تعویض جوهر

هنگام خرید چاپگر چندکاره، هزینه تعویض جوهر را در نظر بگیرید. عملکردی را که از یک کارتریج یا کارتریج تونر انتظار دارید مقایسه کنید. هزینه تخمینی هر صفحه را می توان با تقسیم هزینه یک کارتریج بر عملکرد مورد انتظار آن محاسبه کرد.

ویژگی ها و عملکرد اسکنر

کیفیت اسکنر نیز با تعداد نقاط در سانتی متر اندازه گیری می شود. اگر قصد دارید از اسکنر خود برای هر کاری غیر از کپی استفاده کنید، داشتن اسکنر که تصاویر باکیفیت تولید می کند بسیار مهم است. نکات زیر هنگام ارزیابی عملکرد اسکنر اکثر چاپگرها مهم است.

وضوح اسکنر

برای اسکن با کیفیت بالا، اسکنر با وضوح کمتر 1200x600 ضبط می کند، در حالی که وضوح اسکنر 4800x4800 تصاویر با کیفیت بهتری تولید می کند.

نوع عنصر اسکنر

اکثر مردم نمی دانند که دو نوع اسکنر وجود دارد. دیسک فشرده (CCD) که برای اسکن فایل های دیجیتال ایده آل است و اسکنر دیجیتال (CIS) که برای تولید فایل های با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود.

نرم افزار اسکنر OCR

MFP ها دارای یک بسته نرم افزاری هستند که درایورهای دستگاه های MFP مختلف و همچنین نرم افزار رابط کاربری را فراهم می کند که به کاربران امکان می دهد عملکردهای دستگاه جداگانه را انجام دهند. OCR بخش مهمی از نرم افزار اسکنر OCR است. با استفاده از نرم افزار OCR، می توانید یک صفحه متن اسکن شده را به یک سند قابل ویرایش تبدیل کنید که می تواند در نرم افزارهایی مانند Microsoft Word یا برنامه های دیگر باز و ویرایش شود.

عملکردهای اصلی کپی در چاپگرهای چند منظوره

بسیاری از ویژگی های کپی یک چاپگر چند منظوره به قابلیت های اسکنر بستگی دارد، در حالی که برخی از ویژگی های کپی تحت تأثیر قابلیت های چاپگر است. یکی از ویژگی های پرینتر چند کاره که مستقل از چاپگر و اسکنر است، توانایی کپی برای بزرگ یا کوچک کردن عناصر کپی شده است.

سرعت کپی 

هنگامی که اسکنر تصویری را تولید می کند که کاربر می خواهد آن را کپی کند، سرعت کپی شدن تصویر بسیار مهم است. انتظار برای چاپ چند نسخه می تواند بر بهره وری تأثیر بگذارد. سرعت کپی 25 صفحه در دقیقه نقطه شروع برای اکثر چاپگرها است.

تغذیه خودکار اسناد

قرار دادن دستی هر صفحه فکس روی بستر اسکنر روش بسیار کارآمدی برای ارسال فکس نیست. وجود مکانیزم خودکار برای درج اسناد این مشکل را برطرف می کند و به شما امکان می دهد تعداد زیادی برگه را در سینی ارسال فکس قرار دهید. تغذیه خودکار اسناد باید با حافظه فکس مطابقت داشته باشد.

حافظه فکس

با حافظه فکس، تعداد صفحات را می توان اسکن کرد و هنگام ارسال فکس در حافظه ذخیره کرد. این صفحات می توانند چندین فکس را به چندین شماره ارسال کنند. به دنبال دستگاه فکس با حداقل 100 صفحه فکس باشید.

سرعت صفحه فکس

یک چاپگر چندکاره باید بتواند یک صفحه اسکن شده را در کمتر از 5 ثانیه ارسال کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.