مکان های اقامتی در شیراز


شیراز شهری زیباست و لذت وصف ناپذیر و بوی شیرین بهارنارنج را می توان بزرگترین هدیه این شهر دانست. این شهر از نظر فرهنگ و تمدن، شرایط آب و هوایی و جاذبه های طبیعی رتبه اول را در بین شهرهای ایران دارد. شاید مسافران انگیزه های مختلفی برای سفر داشته باشند اما آشنایی با مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های این شهر و دیدن آنها از نزدیک خالی از لطف نیست. ما تمام تلاش خود را می کنیم که این مراکز را در این مقاله قرار دهیم و توضیحات مفید و مختصری دریافت کنیم.

می خواهیم از شهرهای زیبا و زیبای ایران دیدن کنیم و چشمان آنها را با قلب و روح و خاطره پیوند بزنیم. برای لذت بردن و لذت بردن از جاذبه های این شهر باید یکی از هتل های شیراز را برای گذراندن چندین روز انتخاب کرد. پس با سایت گردشی تاپ همراه باشید تا بهترین های این شهر را کشف کنید. ب

مکان های دیدنی شیراز

شیراز جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و این مراکز و جاذبه های گردشگری شیرازبه چند دسته کلی تقسیم می شوند که هر بیننده ای را خوشحال می کند.

مقبره افراد مشهور (باغ شعر و ادب فارسی)

باغ های تاریخی و زیبا

اماکن تاریخی و مذهبی

موزه ها (نمایش تاریخ ایران)

جاذبه های طبیعی (جاذبه های طبیعت)

خرید و مرکز خرید

سفر به شیراز آرامش را برای همه بدن به ارمغان می آورد و فضای فوق العاده ای بعد از سفر وجود دارد.

مقبره های معروف شیراز

شیراز شهر ادب و فرهنگ است و در کوچه هایش می توان با شعر قدم زد و طعم خاص آن را چشید. عاشقان ادب شوق زیارت آرامگاه حافظیه و سعدیه و خواجوی کرما را نمی شناسند.

خاطره ای از شیراز

برای تجدید نذر با حافظ و خواندن یکی دو غزل از شعر او، شهر شیراز را به سمت شمال ترک می کنیم. در جنوب دروازه قرآن میدان دو هکتاری حافظیه را می‌بینید که تالار وسط حیاط بزرگی دارد. سالن به دوره زندیه برمی گردد. معماری این مکان دلپذیری که می بینید از دوران هخامنشیان و زندیان باقی مانده است. اینجا جدای از چت با حافظ، می توانید از باغ، درختان و منظره زیبا لذت ببرید.

تفاوت z سفید

کتاب بستان و گلستان سعدی را باز می کنیم تا در قالب خواننده بزرگ سعدی شیرازی زندگی و نوشته های جدیدی داشته باشیم. این باغ در انتهای خیابان بستان واقع شده است. به باغ دلگشا بروید و آرامگاه سعدی را ترک کنید، بزرگان دیگری را در این مکان خواهید دید. در اینجا به دستور کریم خان زند بازسازی شد و چندین بار مرمت شده است.

آرامگاه کوروش کبیر

یکی از زیباترین و جذاب ترین مناظر تاریخی شیراز، مقبره کوروش کبیر در مجموعه پاسارگاد است. بقایای معماری باستانی از دوره هخامنشی به دوران دور و درازی اشاره دارد که تاریخی را در 30 کیلومتری شیراز توصیف می کند. در مجموعه پاسارگاد علاوه بر آرامگاه کوروش بزرگ، مسجد پاسارگاد، باغ سلطنتی پاسارگاد، کاخ دروازه، کاخ برم، دو غرفه، آرامگاه کامبوجیه و بسیاری دیگر از جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی دیگر را خواهید دید. .

قبرستان شاه شجاع

در ضلع شمال غربی حافظیه، نزدیک مجموعه هفتنان، آرامگاه شاه شجاع را می‌بینید. شاه شجاع از امرای زمان آل مظفر بود که در شعر حافظ جایگاه ویژه ای دارد. حکومت او شرایط روشن و خوبی را در کشور به ویژه در ادبیات و هنر ایجاد کرد. از آنجایی که او به طور خاص وقف هنر و ادبیات بود، شعر می سرود و سخنرانی های روان می نوشت، همواره حلقه ای از شاعران و نویسندگان در دربار او بود.

آرامگاه خواجوی کرمانی

شیراز را شهر شاعران و نویسندگان می دانند. به آرامگاه شاعر دیگری می رویم، خواجوی کرمانی در شمال شیراز و در دامنه تپه صباوی مدفون است که چشم انداز زیبایی از دروازه قرآن را به نمایش می گذارد. در سال 1315 این قبرستان ساخته شد و در سال 1337 اتاقکی در ضلع شمالی قبرستان ساخته شد که اکنون قبرستان خواجو کرمانی است. این منظره به زیبایی تحت تاثیر آب چشمه رکن آباد است که از میان قبر او می گذرد.

باغ های تاریخی شیراز

باغ های باشکوه با عطر بهارنارنج شما را شگفت زده خواهد کرد. برخی از این باغ‌ها مانند باغ کوام مملو از درختان بهارنارنج است و عطر آن‌ها از ورودی باغ تا میدان پر می‌شود و زیبایی باغ را دو چندان می‌کند.

پارک یرم

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین باغ‌هایی که می‌توان در آن هوای تازه نفس کشید و عکس‌های زیبایی گرفت، باغ ارم شیراز است. باغ قدیمی و زیبا در سفرنامه های قرن دهم و یازدهم ذکر شده است. با این حال تاریخ دقیق ساخت آن هنوز مشخص نیست. در دوره قاجاریه خانواده قشقایی حدود ۷۵ سال مالک این باغ زیبا بودند و عمارتی در آن بنا کردند. این پارک اکنون در اختیار دانشگاه شیراز است.

مادرش زینه الممالک است

یکی دیگر از خانه های دوره قاجار خانه مسقف چوبی زینت الملوک است این خانه در سال 1290 توسط علی محمد قوام الملوک برای دخترش زینت الملوک ساخته شد و روی سقف چوبی آن پرندگان، گل ها و بوته ها نقاشی شده است. برای بازدید از این خانه به خیابان لطفعلی خان زند بروید و استواری آن را در ضلع غربی نراجستان مشاهده کنید. در حال حاضر از طبقه همکف خانه به عنوان گالری استفاده می شود

باغ عفیف آباد

باغ گلشن یا باغ عفیف آباد نیز در جنوب خیابان قصرالدشت در غرب شیراز است که از دیگر جاذبه های شیراز محسوب می شود. میرزا علی محمد خان در سال ۱۲۸۴ هجری قمری در این باغ عمارتی ساخت. آخرین مجموعه باغ عفیف آبادی که خواهید دید شامل کاخ سلطنتی، موزه سلاح های باستانی و باغ بسیار زیبایی است که هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. مساحت این باغ 127000 متر مربع است و امروزه تحت فرماندهی ارتش قرار دارد.

مطابقت نارنجی

از یکی از معروف ترین باغ های شیراز یعنی باغ نارنجستان دیدن می کنیم. نام دیگر آن باغ قوام است و در زمان ناصرالدین شاه به دستور علی محمدخان ساخته شد. مساحت باغی که می بینید 35 هزار متر مربع است. وقتی وارد باغ می شوید، دریچه ای هشتی مانند باز می شود که شما را از طریق یک راهرو موازی به داخل حیاط هدایت می کند. در گذشته خدمه در ضلع جنوبی این باغ زندگی می کردند و در ضلع شمالی زیرزمین و دو طبقه که صاحبان خانه در آن زندگی می کردند. معماری و آینه های این خانه زیبای گچبری شده قطعا یکی از جاذبه های شیراز را به نمایش می گذارد و توجه شما را به خود جلب می کند.

باغ دلگشا شیراز

یکی دیگر از باغ های قدیمی شیراز باغ دلگشا است که با ورود به این باغ واقعا دلتان باز می شود. به خصوص در منطقه سعدی صمدی قرار دارد و با کاخ های دوره قاجار تزئین شده است. به محض ورود به باغ، بوی فوق العاده بهارنارنج چنان حس خوشایندی را القا می کند که می خواهید تمام وجودتان را در آنجا پر کنید. داخل باغ یک قصر سه طبقه قرار دارد.

باغ جهنم، شیراز

یکی دیگر از باغ های زیبا و تاریخی شیراز، باغ جهان نما است. این باغ را می توانید در ضلع شرقی خیابان حافظ، بالاتر از میدان حافظیه ببینید. این باغ در دوره صفویه یکی از سرسبزترین و زیباترین باغ های شهر بوده است. اما پس از پایان حکومت صفویه ویران شد تا اینکه در دوره زندیه توسط کریم خان زند احیا شد و خانه بزرگی در آن بنا شد.

جاهای دیدنی شیراز

یکی از اصلی ترین مناطق دیدنی شیراز در بعد مذهبی شیراز است که سالانه گردشگران زیادی را به این شهر می آورد. معماری شگفت انگیز است.

مسجد طبقه قدیمی

این مسجد به نام مسجد آدینا یکی از قدیمی ترین بناهای دیدنی شیراز نیز شناخته می شود. در زمان امرولیت صفری در سال 281 میلادی اولین بنای این مسجد ساخته شد و بعدها بنای میانی به نام دارالمصاف توسط شاه اسحاق در اینجا ساخته شد. در کتیبه ای در این مسجد دستخط یکی از خوشنویسان مشهور زمان شاه اسحاق وجود دارد که آیاتی در وصف قرآن نوشته است. اگر به تاریخ علاقه دارید، این بنا را باید ببینید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.