ذوق موسیقی و طبیعت انسانی


پوشه های موسیقی شخصی این روزها برای همه بسیار رایج است با ظهور Spotify و YouTube، SoundCloud و سایر خدمات، مدتی است که از انتخاب های موسیقی خود لذت می بریم.

شما موسیقی مورد علاقه خود هستید

سلیقه ما در موسیقی بخش مهمی از شخصیت ماست. برخی می گویند ما موسیقی گوش دادن هستیم. به همین دلیل است که ما جایگاه خود را در نوع موسیقی که دوست داریم و نمی پسندیم مشخص می کنیم. ما همچنین دوست داریم سلیقه موسیقی افراد را در هنگام انتخاب با آنها در نظر بگیریم.

برخی از مطالعات نشان می دهد که سلایق و رفتار موسیقایی افراد به هم مرتبط است و افراد با ویژگی های متفاوت ذائقه گوش دادن به موسیقی را دارند.

ویژگی های فردی و سلیقه موسیقایی

در یک مطالعه، محققان از بیش از 36000 شرکت کننده در سراسر جهان خواستند تا به بیش از 104 سبک مختلف موسیقی امتیاز دهند. علاوه بر این، پرسشنامه هایی در مورد ویژگی های شخصیتی به آنها داده شد. دانلود بهترین آهنگ ها ایرانی و خاجی

نتایج نشان می‌دهد که شخصیت و سلیقه موسیقی با هم مرتبط هستند، اما سایر تفاوت‌های فردی نیز مؤثر است.

بر اساس این پژوهش به بخشی از رابطه سبک موسیقی با شخصیت افراد اشاره می کنیم.

پاپ برونگرا، صادق و منظم. اگرچه طرفداران موسیقی پاپ سخت کوش هستند و عزت نفس بالایی دارند، اما محققان گزارش می دهند که آنها نسبت به طرفداران سایر ژانرها خلاقیت و اشتیاق کمتری دارند.

رپ/هیپ هاپ. محققان هیچ مدرکی برای حمایت از این کلیشه که طرفداران رپ پرخاشگر یا خشن هستند، پیدا نکردند. از طرف دیگر، طرفداران رپ عزت نفس بالایی داشتند و عموماً نسبت به طرفداران سایر ژانرها موافق تر بودند.

جهانی پیروان این سبک اغلب به عنوان افرادی سخت کوش، منظم، خوش اخلاق و دلسوز شناخته می شوند. در حالی که موسیقی کانتری اغلب بر دل شکستگی تمرکز می کند، افرادی که آن را دوست دارند از نظر احساسی پایدار هستند. همچنین در دریافت اطلاعات جدید رتبه پایین تری نسبت به سایرین دارند.

راک / هوی متال. راک و هوی متال اغلب تصاویری از خشم، شجاعت و پرخاشگری را به تصویر می کشند. با این حال، این مطالعه نشان داد که طرفداران این ژانر موسیقی ملایم، خلاق و درونگرا هستند. آنها همچنین اعتماد به نفس پایینی داشتند.

موسیقی مستقل یا مستقل. طرفداران ژانر مستقل افراد درونگرا، روشنفکر و افراد خلاق به حساب می آمدند. اگرچه در مقایسه با طرفداران سبک های دیگر، آنها کمتر سخت کوش و ملایم به حساب می آیند. انفعال، اضطراب و عزت نفس پایین از دیگر ویژگی های شخصیتی بارز این گروه بود.

رقص. همانطور که انتظار می رفت، کسانی که موسیقی رقص را بیشتر دوست داشتند، باز، شجاع و تجربی بودند، اما در ملایمت نسبت به دیگران امتیاز کمتری کسب کردند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که مردم بر اساس سلیقه موسیقی خود را تعریف می کنند. برای آنها این راهی برای برقراری ارتباط با افراد دیگر است. به همین دلیل است که مردم نسبت به موسیقی مورد علاقه خود حالت تدافعی دارند و کوچکترین انتقادی به این موسیقی مانند زیر سوال بردن خود است.

مدل های شناختی و سلیقه های موسیقی

در یک مطالعه، محققان دریافتند که موسیقی مورد علاقه شما ممکن است به نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز شما مرتبط باشد: برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

انسان ها دو راه برای واکنش و واکنش به جهان و رویدادهای بیرونی دارند. بر اساس مسائل اجتماعی (همدلی) و پیش‌اندیشه‌ها (نظام‌سازی)

افراد حساس ممکن است از موسیقی ملایم اما دارای بار احساسی معاصر لذت ببرند. از ایندی راک گرفته تا موسیقی محلی و محلی. بسیاری از آنها در هنر یا مشاغل کمکی کار می کنند و موسیقی آرام را ترجیح می دهند که واکنش احساسی قوی را برانگیزد.

برخلاف Hamadlans، سازندگان سیستم به پیچیدگی ساختاری تمایل دارند و به سمت موسیقی پیچیده، پرانرژی، شاد و پرشور کشیده می‌شوند. آنها سبک هایی مانند جاز، کلاسیک و موسیقی جهانی را دوست دارند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.