طرز تهیه حلوای ساده


مواد لازم برای 4 نفر

125 گرم آرد (1 فنجان)

125 میلی لیتر آب (1 لیوان)

شکر 125 سی سی (1 پیمانه)

گلاب 35 میلی لیتر (¼ فنجان)

عصاره هل 1 قاشق چایخوری

زعفران پخته (الزامی) ضخامت ۲ قاشق غذاخوری

125 گرم کره

¼ فنجان روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه حلوای ساده

مراحل اولیه

برای تهیه یک حلوای ساده و خوشمزه ابتدا آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آب را به آرامی با قاشق چوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

بعد از حل شدن کامل شکر، آب هل را به همراه گلاب اضافه می کنیم. افزودن زعفران دم کرده اختیاری است، اما توصیه می کنیم اگر رنگ حلوا برایتان مهم است، زعفران را به مقدار ذکر شده در بالا به شربت اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله بعد از اینکه شربت به نقطه جوش رسید حرارت زیر را خاموش می کنیم. سپس آرد را در ظرف مناسبی الک کنید. سپس کره و روغن را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را با آرد روی حرارت ملایم می گذاریم سپس آرد را 30-45 دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و خامی آن کاملا از بین برود. حالا دوباره آرد را الک می کنیم و دوباره در تابه می گذاریم.

گام پنجم

پس از ترکیب شدن آرد، مخلوط روغن و کره را به تابه اضافه کنید، سپس مخلوط را کاملاً مخلوط کنید. بعد از 10 دقیقه به تدریج آب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

بخش ششم

در این مرحله باید حلوا را هم بزنیم تا یکدست شود و آبکی نباشد. حلوای ما زمانی آماده است که بتوانیم حلوا را مانند گهواره قابلمه تکان دهیم تا کاملا از دیواره های قابلمه جدا شود.

مرحله هفتم

حالا حلوا را در ظرف مناسبی بریزید و به سلیقه خودتان تزئین کنید. اگر می خواهیم حلوای جشن تری داشته باشیم، می توانیم حلوا را در لوله گل قرار دهیم و به شکل گل های زیبا روی تخته سرو قرار دهیم.

سفت شدن حلوا را یادداشت کنید

اگر بعد از پختن حلوا دیدید که شکل حلوا شما خشک شده است، دوباره در تابه قرار دهید و روی آتش بگذارید، سپس کره یا روغن را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکل حلوا شود. صاف تر و نرم..

رنگ حلوا

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود حلوا رنگ زیبایی پیدا کند، ملایم بودن حرارت زیر تابه در حین پخت است. اگر حرارت زیر تابه زیاد باشد رنگ حلوا را تیره می کند و همچنین بر طعم آن تاثیر می گذارد.

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.