بهترین روش برای جوشاندن آن با آب جوش و یخ است / معرفی ۵ روش


زعفران یک ماده گیاهی بسیار لذیذ و خوش رنگ است، استفاده از آن در غذاها آن را خوش طعم و رنگارنگ تر می کند، همچنین می توان از آن به عنوان تزیین غذا در مهمانی ها استفاده کرد، اما برای استفاده از زعفران باید آن را در آب بگذارید که آب شود. برخی از مردم با آب جوش و برخی دیگر با آب یخ کار می کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله کارمادیو از روش های اصلی تهیه زعفران برای شما بگوییم.

روش های اصلی تهیه زعفران با آب جوش

برای تهیه زعفران با آب جوش می توانید از روش های مختلف زیر استفاده کنید.

روش اول این است که زعفران را با آب جوش بجوشانید

برای تهیه زعفران کافی است مقداری را بر اساس مقدار برنج خوراکی که می خواهید به آن زعفران اضافه کنید پودر کنید و کمی شکر اضافه کنید.

سپس نصف لیوان آب جوشیده را به آن اضافه کنید سپس آن را در یک کاسه برنج بخار پز یا کتری با آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

روش دیگر پخت زعفران، جوشاندن آب است

روش دوم پخت زعفران با آب جوش مانند دم کردن چای است، یعنی مقداری زعفران را در ظرف مخصوص پخت زعفران یا قوری مخصوص بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید سپس بگذارید. در سماور و استراحت. .

روش سوم پخت زعفران آب جوش است

اگر می خواهید زعفران را با سرعت زیاد دم کنید مقداری از آن را با دانه های زعفران خوب ساییده و در ظرفی جداگانه برای جوشاندن زعفران بگذارید و آب داغ بریزید و حدود 5-10 دقیقه مانند انواع دمنوش صبر کنید. تا کاملا در آب حل شود و رنگ بگیرد.

طرز پخت زعفران با یخ

طرز تهیه بستنی با زعفران

پختن زعفران با یخ یکی از اساسی ترین و مهم ترین روش هاست و در واقع استفاده از یخ برای آب کردن زعفران به آن شوک وارد می کند و رنگ و طعم آن را بهتر می کند.

اولین روش تهیه زعفران فریز کردن آن است

اولین روش برای پوشاندن زعفران با یخ این است که زعفران را با چند قالب یخ بمالید سپس کمی صبر کنید تا یخ به آرامی آب شود و زعفران شروع به رنگ شدن کند سپس کمی آب جوشیده روی آن بریزید و بگذارید. . آن را روی سماور بچسبانید. برای رنگ آمیزی کامل.

روش دیگر ترکیب زعفران با یخ

اگر می خواهید با کمک یخ زردچوبه را سریع درست کنید کافی است یک تکه یخ کوچک در ظرفی بریزید و به مقدار لازم زردچوبه را داخل آن بریزید سپس روی آن آب جوش بریزید و هم بزنید تا آب شود.

طرز جوشاندن زعفران برای برنج

استفاده از زعفران آب پز برای برنج های معطر و رنگارنگ روشی رایج در بین ایرانیان است و جوشاندن آب بهترین روش برای پخت برگ ها برای این کار است. کافی است شکر یا دو حبه قند را اضافه کنید و آب را با مقدار لازم زعفران و زعفران بجوشانید. سپس می توانید یک ظرف آب زعفران و شکر یا شکر را در گوشه قابلمه قرار دهید تا همزمان با برنج بجوشد و هنگام برداشتن و آماده کردن ظرف از این مایع رنگی استفاده کنید. برای میز

نکات مهم در رنگرزی زعفران

هنگام تفت دادن زعفران به نکات زیر توجه کنید:

زعفرانی که برای آسیاب انتخاب می شود باید کاملا خشک باشد و در صورت خشک بودن می توانید آن را روی کاغذ قرار دهید و صبر کنید تا کاغذ رطوبت آن را بگیرد سپس در هاون ریخته و پودر کنید.

زمانی که قصد آسیاب کردن زعفران را دارید باید آن را در ظرفی کاملا خشک و بدون رطوبت قرار دهید.

انتخاب ملات در آسیاب زعفران نیز بسیار مهم است و می توانید از ملات های سنگی یا چوبی استفاده کنید.

برای تهیه پودر زعفران ابتدا مقدار کمی از آن را در هاون ریخته و کم کم به آن اضافه کنید.

اگر باید زعفران را برای غذاهایی مانند قیمه یا ته گالا تهیه کنید باید خوب آسیاب شود اما برای دسر یا کیک نیازی به آسیاب نیست و باید کمی درشت باشد.

یادتان باشد قبل از دم کشیدن و استفاده زعفران را آسیاب کنید زیرا وقتی آن را پودر می کنید طعم و بوی آن پخش می شود و اگر بخواهید چند روز قبل از مصرف آن را پودر کنید این دو ویژگی را می توان کاهش داد.

نتیجه طرح تهیه غذا

در مطلب فوق کارمادیو روش های مختلف درست کردن زعفران یعنی آب جوش و یخ را توضیح داده ایم همچنین نکاتی را که برای آوردن این مطالب باید رعایت شود بیان کرده ایم.همچنین می توانید نکات طلایی خورش های خوشمزه را مطالعه کنید. با مراجعه به مقاله 10 نکته ای که برای خوشمزه کردن انواع خورش ها باید بدانید

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.