با انواع و کاربردهای پمپ کارواش صنعتی آشنا شوید


پمپ های کارواش صنعتی از انواع پمپ های پیستونی صنعتی هستند. پمپ پیستونی در صنایعی که نیاز به فشار بالا دارند مانند ماشین شویی و آبیاری استفاده می شود. برای شستشو و نظافت انواع سطوح از کارواش صنعتی استفاده می کنند. در ادامه به توضیح پمپ کارواش و نحوه کار با آن می پردازیم. با ما بمان.

تعریف جریان آب

پمپ های هیدرو ساینده یا کارواش صنعتی آب را تحت فشار معمولی دریافت می کنند. در مرحله بعد آب را جمع کرده و تحت فشار بسیار زیاد از بینی خارج می کنند. این نوع پمپ کارواش یکی از پمپ های حجمی محسوب می شود. پمپ های جابجایی مثبت برای پمپاژ مایعات با سرعت ثابت و فشار بالا استفاده می شوند. پمپ رفت و برگشتی زمانی استفاده می شود که فشار خروجی بالایی مانند 100 تا 1000 بار مورد نیاز باشد. بنابراین گاهی اوقات این محصولات را پمپ های فشار قوی یا فشار قوی پیستونی می نامند.

انواع پمپ کارواش

پمپ کارواش بر اساس دمای آب خروجی از نازل به دو نوع جت آب سرد و جت آب گرم تقسیم می شود. مدل آب گرم مجهز به سیستم گرمایش آب در خود آب است. آب سرد اغلب در شستشوی ماشین استفاده می شود.

قطعات پمپ کارواش صنعتی

به دلیل عملکرد یکسان تجهیزات پمپ در کارواش، قطعات آنها نیز اغلب یکسان است. تنها تفاوت در قطعات آنها در نوع دیافراگم یا پیستون است. پمپ های دیافراگمی کارواش از قطعاتی مانند دیافراگم، کمپرسور و موتور هوا تشکیل شده است. قطعات پمپ پیستونی عبارتند از پیستون، شیر ورودی و شیر خروجی. در زیر به شرح هر یک از این بخش ها می پردازیم:

موتور شیرهای کارواش صنعتی

یکی از مهم ترین لوازم و قطعات هر وسیله ای موتور آن است. موتور به عنوان قلب دستگاه عمل می کند. پمپ کارواش هم همینطوره. موتور مهمترین نقش را در این دستگاه ایفا می کند و نیروی مورد نیاز برای کار را تامین می کند. یک پمپ برای شستشوی خودروها و ابزارهای سنگین و حجیم به موتور قدرتمندی نیاز دارد. توان موتورها بر حسب وات محاسبه می شود. آنها همچنین از اندازه مخزن کمپرسور برای توزیع موتورها استفاده می کنند.

تفاوت پمپ های صنعتی خانگی و کارواش در موتور آنها مشخص می شود. موتورهای پمپ مورد استفاده در کارواش های صنعتی قوی تر، بادوام تر و کیفیت بهتری دارند.

فیلتر آب ورودی

فیلتر آب ورودی جزئی از پمپ کارواش صنعتی می باشد. آبی که وارد شیر آب ماشین لباسشویی می شود کثیف است. به همین دلیل وجود فیلتر آب می تواند از ایجاد ناخالصی در پمپ جلوگیری کند. در واقع این فیلتر آب برای تصفیه آب ورودی کار می کند. وجود این دستگاه با جلوگیری از نفوذ ناخالصی ها باعث افزایش دوام و پایداری دستگاه می شود.

لوله در پمپ کارواش صنعتی

یکی از مهم ترین لوازم و قطعات پمپ های کارواش صنعتی شلنگ آنهاست. وظیفه شلنگ نشان دادن کارایی پمپ و جریان آب آن است. اندازه قطر شلنگ با مقدار آبی که در یک زمان معین از پمپ خارج می شود تعیین می شود. انواع شیلنگ تک لایه و دو لایه می باشد. بدیهی است که شیلنگ های دو لایه دوام بیشتری دارند. بیشتر شیلنگ های پمپ کارواش 1/4 اینچ قطر دارند. شلنگ پمپ باید از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار باشد. زیرا این نوع استفاده نیاز به فشار آب زیادی دارد. جنس شیلنگ نیز فلزی و پلاستیکی است. این دو در استحکام و انعطاف پذیری متفاوت هستند. شیلنگ پلاستیکی انعطاف بیشتری دارد و شیلنگ فلزی استحکام بیشتری دارد.

نازل پمپ کارواش

نازل یکی از اجزای پمپ کارواش صنعتی است. وظیفه این دستگاه تعیین فشار آب خروجی و نوع آب پاشیده شده است. در واقع نازل وظیفه تنظیم جریان مایع در لوله را بر عهده دارد. نام های دیگر سرشلنگ یا افشانک است. ساختار نیز شبیه یک لوله با قسمت های مختلف است.

پمپ های کارواش برتولینی

پمپ کارواش برتولینی یکی از بهترین برندهای پمپ کارواش می باشد. این شرکت در سال 1918 در ایتالیا تاسیس شد. سابقه و تجربه این برند در زمینه تجهیزات کشاورزی و پمپ آب باعث تولید پمپ های باکیفیت شده است.

ویژگی های پمپ برتولینی

کیفیت بالای پمپ کارواش برتولینی بی نظیر است. این شرکت از ابتدا بر حل مشکلات پمپ های کارواش از جمله صدای زیاد، قیمت بالا و وزن زیاد تمرکز داشت. با استفاده از این پمپ در کارواش ها، شستشوی خودرو زمان کمی را می گیرد. زیرا فشار پمپ های این شرکت بسیار زیاد است.
https://ni3music.com/news/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9/خرید پمپ کارواش صنعتی

آبنیرو فروشگاه و مرجع تخصصی تجهیزات صنعتی می باشد. این فروشگاه عرضه کننده انواع محصولات صنعتی از قبیل پمپ و بوستر پمپ آب، پمپ های صنعتی و نفت، تجهیزات خطوط لوله و انتقال، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، سیستم های فیلتراسیون، سیستم های آبیاری تحت فشار، مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، لوله های پلی اتیلن و غیره این گروه به همراه تیمی از کارشناسان متشکل از نیروهای فنی و مهندسی سطح بالا توانسته است محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی ارائه دهد.

بازرگانی آب نیرو با توجه به توانمندی های فنی، مهندسی و تولیدی خود قادر به پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان در زمینه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، چوب، کاغذ و بسیاری از صنایع دیگر می باشد. البته از این نظر با شرکت های بزرگی مانند پالایشگاه های نفت و گاز، پتروشیمی، اکتشاف نفت و گاز و ... همکاری می کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.