هر آنچه که برای نواختن گیتار باید بدانید


آیا به نواختن گیتار علاقه دارید اما احساس می کنید استعدادی در آن ندارید؟ اگر یک گیتار آکوستیک یا الکتریک مبتدی دارید و هدفتان این است که گیتاری را که سال‌ها در اختیار دارید تمیز کنید و در نهایت نواختن آن را یاد بگیرید، این مقاله قطعا به شما کمک خواهد کرد.

در این مقاله همه چیزهایی را که باید قبل از شروع نواختن گیتار بدانید را به شما آموزش می دهیم. یادگیری گیتار مانند یک سفر طولانی و لذت بخش است. این چیزی است که قبل از شروع یادگیری گیتار باید بدانید. شما نمی دانید چه چیزی را مطالعه کنید، چگونه مطالعه کنید، چگونه مطالعه کنید و به چه چیزی نیاز دارید.

یادگیری گیتار به زمان، صبر و تعهد نیاز دارد. با این حال، اگر به روش صحیح انجام شود، یک فرآیند عالی است که به شما چیزی بیش از نواختن ساز می دهد. در ادامه مقاله به بررسی روند یادگیری گیتار پرداختیم و اینکه چه عواملی باعث کاهش یا تسریع این روند می شود.

آنچه باید قبل از شروع نواختن گیتار بدانید

1- نداشتن استعداد موسیقی دلیل اصلی شکست نیست

بسیاری از گیتاریست های جدید تمایل دارند از خود و دیگران در مورد اینکه آیا توانایی یادگیری دارند و آیا استعداد طبیعی برای نواختن گیتار دارند یا خیر، سوال می کنند. این سوال اشتباهی است، زیرا فقدان استعداد طبیعی نباید مانعی بین جایی که اکنون هستید و جایی که می خواهید به عنوان یک گیتاریست باشید باشد.

برخی افراد به سرعت با استعداد یادگیری به دنیا می آیند. با این حال، اکثر گیتاریست های بزرگ با استعداد خاصی متولد نمی شوند. آنها کارهای درست را، به ترتیب درست و با نگرش درست، در مدت زمان طولانی انجام دادند. یا از روش های علمی برای یادگیری سریعتر گیتار استفاده می کردند.

مواقعی وجود دارد که احساس می کنید در منحنی یادگیری گیتار خود پیشرفت نمی کنید. این همان نقطه ای است که بسیاری از هنرجویان گیتار منصرف می شوند. پس از این مرحله آنها تسلیم می شوند زیرا نمی دانند که موفقیت بزرگی خواهند داشت.

2- چهار، چهار، چهار

اگر در اینترنت به دنبال مقالاتی در مورد نواختن گیتار بگردید، مطمئناً با توصیه هایی مواجه می شوید که «تمرین، تمرین و تمرین بیشتر» را انجام دهید. راستش این نصیحت من را آزار می دهد. نه به این دلیل که اشتباه است (اگر می خواهید نتایج بزرگی داشته باشید، به آموزش زیادی نیاز دارید)، بلکه به این دلیل که فکر می کنم اشتباه است.

این تصور را ایجاد می کند که نوازندگی گیتار صرفاً کمی است. در واقع یک ساعت تمرین بدون تمرکز گیتار نتیجه کمتری نسبت به 15 دقیقه تمرین گیتار خواهد داشت. هنگام تمرین گیتار، مطمئن شوید که کاملاً متمرکز هستید تا از هر دقیقه تمرین خود بیشترین بهره را ببرید. به عبارت دیگر، استفاده از روش های تمرین موثر برای یادگیری نواختن گیتار مهم است. برای یادگیری گیتار با آموزشگاه موسیقی در عظیمیه تماس بگیرید.


3- داشتن پوست سفت مهم است

باید روی انگشتان پینه ایجاد کنید. ممکن است هفته ها طول بکشد تا انگشتان شما به اندازه کافی زبر شوند و بدون زحمت به یک نت ضربه بزنید. با این حال، حتی اگر خون روی انگشتان شما خارج شود، باید تمریناتی را برای ایجاد پینه انجام دهید. در واقع هنگام تمرین گیتار، پینه ها به آرامی و به تدریج رشد می کنند.

4- گیتار باید به آرامی رول شود

هنگامی که یادگیری چیز جدیدی مانند تغییر سیم به اندازه کافی دشوار است، ممکن است لازم باشد انگشتان خود را حرکت دهید و در واقع سرعت خود را کاهش دهید. بنابراین، در این مرحله، تنها چیزی که مهم است تغییر رشته به درستی است.

سپس حرکت را چندین بار با همان سرعت تکرار کنید و حافظه عضلانی به دست آورید. از آنجا که حتی اگر ماهیچه های ما حافظه واقعی ندارند، مغز ما پس از تکرار این حرکات بارها و بارها آن را به خاطر می آورد و در نهایت برای آن سریعتر و بسیار آسان تر می شود.

پس خیلی بهتر است چیزی را خیلی آهسته و با دقت یاد بگیرید و قبل از افزایش سرعت، حافظه عضلانی لازم را به دست آورید.

5- در مراحل اولیه به تکنیک توجه کنید

یادگیری گیتار فقط یک مهارت نیست، بلکه مجموعه ای از مهارت هاست. چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید، مانند ترازو، آکورد، آرپژ، ریتم، آموزش گوش، تئوری موسیقی و غیره. با این حال، در شروع گیتار، باید به تکنیک اهمیت زیادی داده شود، زیرا این تکنیک با اجرای واقعی نت ها سروکار دارد.

روی نواختن نت ها با شست راست، وضعیت بدن راست با دست چپ و برداشتن صحیح با دست راست تمرکز کنید. این کار را می توان در حین یادگیری آهنگ ها و سرودهای ساده انجام داد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، فقط روی درست کردن ملودی تمرکز نکنید، بلکه مطمئن شوید که دست‌ها و انگشتانتان در موقعیت مناسب و هماهنگ هستند.

6- آنچه را که می آموزید به کار ببرید

هنگامی که چند آکورد را یاد گرفتید و می دانید چگونه به آرامی بین آنها حرکت کنید، شروع به یادگیری آهنگ هایی کنید که از آن آکوردها استفاده می کنند. یا نوشتن اولین آهنگ ساده ممکن نیست اما شما را در مسیر نوشتن آهنگ های گیتار قرار می دهد.

سعی کنید لحن را تا حد امکان ساده و محدود نگه دارید. و اگر تکنیک هایی مانند ویبراتو یا خم شدن سیم را یاد می گیرید، آهنگ هایی بسازید که از این تکنیک ها استفاده می کنند.

با انجام این کار، تمرین گیتار لذت بیشتری خواهد داشت و همچنین سریعتر یاد می گیرید زیرا می توانید آنچه را که یاد می گیرید ببینید و بنوازید.

7. به انواع مختلف موسیقی گوش دهید

مزایای یادگیری گیتار به شرح زیر است:

- دقت را بهبود می بخشد. با تمرین، ارتباط قوی تری بین دستان خود ایجاد می کنید. این سازگاری به سایر زمینه های زندگی شما نیز گسترش می یابد.

- تمرکز را افزایش می دهد. یادگیری گیتار نیاز به تمرکز زیادی دارد. هر بار که برای ورزش می نشینید، بهره وری شما بهبود می یابد. بنابراین، کودکان دبستانی که نواختن گیتار را یاد می گیرند، نمرات خود را در سایر دروس ارتقا می دهند.

- تیزبین باشید چه کودک باشید، چه نوجوان، چه بزرگسال یا مسن، یادگیری گیتار به بهبود وضوح ذهنی و تیز نگه داشتن تفکر شما کمک می کند. ممکن است در ابتدا متوجه هیچ تغییری نشوید، اما وضوح ذهنی شما با تمرین گیتار به تدریج بهبود می یابد.

- اینکه بتوانید در پایان یک روز پر استرس، گیتار را بردارید و از نواختن موسیقی لذت ببرید، بسیار کمک کننده است. آواز خواندن یا نوشتن موسیقی یک فعالیت بسیار مهم است.

اگر عاشق گوش دادن به موسیقی هستید، یادگیری نواختن گیتار به شما درک عمیق تری از موسیقی می دهد. گوش شما شروع به دیدن جزئیات بیشتر در آهنگ های مورد علاقه شما می کند.

در حالی که مزایای یادگیری گیتار واقعا شگفت انگیز است، معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. معایب عمده یادگیری و نواختن گیتار:

-زمان و تلاش زیادی را می طلبد: می تواند خسته کننده باشد و برای عبور از این مرحله به ساعت های زیادی تمرین نیاز دارد.

درد: وقتی شروع به یادگیری گیتار می کنید، انگشتان و دستان شما ممکن است آسیب ببینند. از ماهیچه هایی استفاده می کنید که قبلاً هرگز استفاده نکرده اید و می توانید انگشتان خود را به طور کامل بکشید. خبر خوب این است که این دردها از بین می روند.

- تعهد زمانی: برای تبدیل شدن به یک گیتاریست خوب باید تمرین زیادی کرد. اگر فردی پرمشغله هستید و نمی توانید هر روز سی دقیقه وقت بگذارید، یادگیری گیتار ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

یادگیری گیتار از همان ابتدا معایب زیادی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که دردها و ناامیدی های فزاینده ای که احساس می کنید موقتی هستند. هر چه بیشتر تمرین کنید و به خودتان فشار بیاورید، زودتر این نقاط ضعف برطرف می شود و می توانید از نواختن گیتار لذت ببرید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.