6 گام ساده براي تميز كردن چرم در خانه

براي داشتن پوستي درخشان و طبيعي بايد مرتباً آن را تميز كنيم. با توجه به اينكه صورت و پوست ما دائماً در معرض مواد آرايشي و آلودگي هاي شهري است. بنابراين مي تواند به پوست آسيب برساند.

يكي از مزاياي پاكسازي صورت اين است كه به خلاص شدن از شر سلول هاي مرده پوست كمك مي كند و پوستي نرم و شاداب براي شما به ارمغان مي آورد. در زير چند مرحله ساده براي پاكسازي پوست وجود دارد كه مي توانيد در خانه انجام دهيد. پس به ما بپيونديد


1. از شوينده مناسب استفاده كنيد
اولين و بهترين قدمي كه مي توانيد براي پاكسازي پوست خود برداريد اين است كه قبل از رفتن به رختخواب پوست خود را با يك پاك كننده ملايم و مناسب به طور كامل بشوييد و تميز كنيد. با آرايش نخوابيد زيرا به پوست آسيب مي رساند. براي شستن صورت بايد از آب گرم استفاده كنيد، زيرا آب داغ به ساختار پوست آسيب مي زند.
پاكسازي پوست به خوبي به داشتن پوستي روشن و براق كمك مي كند و مي توانيد پس از شستن با دستمال نرم آن را پاك كنيد. كارشناسان بهداشت و سلامت پوست معتقدند شستن پوست با آب داغ باعث خشكي بيش از حد پوست مي شود. استفاده از نمك هاي حمام به شكل كوكتل مانيكور يا كوكتل پديكور مي تواند به شما كمك كند پوست خود را نرم تر كنيد. با خريد اين نمك ها در قيمت ها و اندازه هاي مختلف مي توانيد پوست خود را به آرامي لايه برداري كنيد. نمك حمام با داشتن خواص درماني به رشد سلول هاي جديد پوست كمك مي كند.


2. بخارات پوستي
اقدامات ساده براي پاكسازي پوست در خانه
مرحله بعدي در تميز كردن چرم استفاده از بخار يا بخور كردن چرم است. دم كردن حدود 5 دقيقه براي پوست صورت مناسب است و اين كار براي پاكسازي پوست هاي چرب بسيار مناسب است. همچنين مي توانيد پس از بخور صورت خود را با يك تكه يخ با حركات دايره اي ماساژ دهيد تا منافذ پوست كوچك شده و دماي پوست به حالت عادي برگردد.
همچنين مي توانيد حدود 5 تا 10 دقيقه پوست خود را دود كنيد يا اگر سيگاري نداريد، مقداري آب را در ظرفي گرم كنيد و در كنار آن بايستيد و صورت خود را مستقيماً روي ظرف قرار دهيد. براي نتايج بهتر، در حين انجام اين كار، سر و صورت خود را با حوله بپوشانيد. پس از آن، مي توانيد از يك پارچه يا پارچه نرم براي پاك كردن بخارات استفاده كنيد.

 
https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
3. از ماسك استفاده كنيد

پس از پاكسازي، پوست ما دوباره نياز به تغذيه دارد. بنابراين مي توانيد از ماسكي براي صورت و بدن استفاده كنيد كه علاوه بر پاكسازي از ايجاد آكنه نيز جلوگيري مي كند. با خريد بهترين انواع ماسك صورت موجود در بازار مي توانيد از خواص مرطوب كنندگي، تسكين دهنده و پاك كنندگي منافذ آكنه و منافذ باز استفاده كنيد. هزينه ماسك هاي ورقه اي يا ماسك صورت بسته به اندازه و برند آنها متفاوت است. جدا از اين، مي توانيد ماسك هايي از ميوه هاي تازه در خانه تهيه كنيد. اين ماسك به سفت شدن پوست شما كمك مي كند و درخشندگي و لطافت را به پوست شما باز مي گرداند.


4. از اسكراب پوست استفاده كنيد
6 گام ساده براي تميز كردن پوست در خانه
علاوه بر تميز كردن پوست، ممكن است متوجه شده باشيد كه برخي از لكه ها يا لكه هاي تيره روي پوست شما باقي مي مانند و از بين نرفته اند. براي اين كار مي توانيد صورت خود را با برس بشوييد و نه تنها آن را بخريد، بلكه مي توانيد در خانه نيز برس درست كنيد. شكر، روغن نارگيل، عسل و ساير مواد طبيعي لايه‌بردارهاي طبيعي هستند كه مي‌توانيد براي پاك كردن سلول‌هاي مرده از روي پوست خود استفاده كنيد و آن را به مدت 15 دقيقه روي صورت خود بگذاريد.
با اين روش سلول هاي مرده از بين مي روند، پوست شما چرب نمي شود و بهتر است بعد از اسكراب به مدت 5 دقيقه پوست خود را ماساژ دهيد.


5. از تونر استفاده كنيد
استفاده از تونرها به تعادل pH پوست كمك مي كند. همچنين مي توانيد از سركه سيب، آلوئه ورا، خيار يا گلاب به عنوان تونر در خانه استفاده كنيد. بسياري از متخصصان پوست و مو بر اين باورند كه به جاي ماسك صورت براي پوست هاي چرب، خشك، حساس و غيره مي توانيد از تونر روي پوست خود استفاده كنيد زيرا روش درماني بهتري از اين محصولات است.
در واقع يك تونر پوست را تميز مي كند و منافذ پوست را از هرگونه آلودگي و گرد و غبار پاك مي كند تا پوست سالم بماند. بنابراين شستن صورت با صابون پاك كننده پس از قرار گرفتن در هواي آلوده اثر مقوي نخواهد داشت. دليل اين امر اين است كه مواد شوينده يا صابون ها نمي توانند به لايه داخلي پوست نفوذ كنند و آلودگي هاي عميق را پاك كنند.


6. پوست را آبرساني مي كند
آخرين مرحله براي تميز كردن پوست صورت، مرطوب كردن آن است، زيرا تميز كردن پوست فقط به آن آسيب مي رساند. با استفاده از انواع پاك كننده ها، ماسك ها و تونرها معمولا پوست خشك مي شود و نياز به رطوبت دارد. براي افرادي كه پوست چرب يا مختلط دارند، بهتر است كرم هاي مرطوب كننده اي را انتخاب كنند كه پايه آب دارند و به آن مرطوب كننده نيز مي گويند. اين مرطوب كننده ها در واقع از تجمع چربي اضافي روي پوست جلوگيري مي كنند. دكتر حبشي


از سوي ديگر، افرادي كه پوست خشك دارند به راحتي مي توانند از مرطوب كننده هاي مبتني بر روغن استفاده كنند، زيرا چربي اضافي به پوست آنها آسيبي نمي رساند و همچنين به توليد كلاژن در پوست كمك مي كند. بهتر است هر شب قبل از خواب پوست خود را مرطوب كنيد زيرا به تنفس پوست شما كمك مي كند و به شما كمك مي كند شاداب و جوان به نظر برسيد. همچنين مي توانيد براي آشنايي بيشتر با تكنيك هاي پاكسازي پوست، مقاله موجود در اين لينك را مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.