هزينه شارژ كارتريج به چه عواملي بستگي دارد؟

قيمت هاي دانلود كارتريج به چه عواملي بستگي دارد؟

اگرچه سازندگان تجهيزات چاپگر بر استفاده از كارتريج هاي جديد و اجتناب از شارژ كارتريج هاي متعدد اصرار دارند، اما اين محصولات گران هستند و نياز به تعمير و نگهداري بالايي دارند. پر كردن يا شارژ كارتريج ها مقرون به صرفه ترين جايگزيني كارتريج جديد براي كاربران است. زيرا در اكثر موارد مي توانيد با شارژ و استفاده مجدد از آن، كيفيتي برابر با يك كارتريج جديد دريافت كنيد.

با اين حال، پر كردن مجدد گرم قيمت خاص خود را دارد كه در اين مقاله به آن مي پردازيم. اگر مي خواهيد ميز خود را پر كنيد و به دنبال آشنايي با عوامل موثر بر قيمت جعبه ها هستيد، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

تاثير هزينه تونر بر هزينه شارژ مجدد كارتريج

تونر و جوهر مهمترين مواد مصرفي كارتريج هستند كه بدون آنها چاپ غيرممكن است. تنوع گسترده اين مواد و سازندگان آنها مي تواند انتخاب سايه را كمي دشوار كند. با اين حال، انتخاب تونر با كيفيت بسيار مهم است و ارتباط مستقيمي با كيفيت چاپ دارد. استفاده از تونر واقعي و تقلبي نه تنها كيفيت مورد نظر شما را به ارمغان مي آورد، بلكه باعث چاپ كمتر از تونر واقعي مي شود. كيفيت چاپ، شفافيت و وضوح اسناد چاپي از ديگر عواملي است كه اهميت شارژ ساير تونل ها به كارتن را افزايش مي دهد.

برخلاف تصور رايج كه استفاده از تونرهاي غير اصل براي شارژ كارتريج مقرون به صرفه است، اين تونرها نه تنها هزينه هاي شما را افزايش مي دهند، بلكه با آسيب رساندن به قسمت هاي مختلف مانند سر، درام و فيوزر، عمر كارتريج را كاهش مي دهند. دستگاه ها؛ بنابراين با وجود افزايش هزينه شارژ مجدد كارتريج، استفاده از تونر اصل منجر به كيفيت و دوام بالاي تجهيزات اداري مي شود و نيازي به پرداخت هزينه هاي كلان در آينده ندارد.

يكي ديگر از عوامل مهم موثر بر هزينه بارگيري كارتريج، بارگيري كارتريج تا حداكثر ظرفيت است. با اطمينان از اين موضوع، چاپگر هر بار كه كارتريج پر مي شود، صفحات بيشتري را چاپ مي كند و در هزينه شما صرفه جويي مي كند.

نقش قيمت هاي درام در شارژ هزينه ها

درام يك سيلندر با بار الكتريكي است كه تونر را از كارتريج مي گيرد تا تصوير را به صفحه منتقل كند. درام ها بسته به طرح و مدل چاپگر به دو صورت قرار مي گيرند. براي برخي از چاپگرها، درام در كارتريج تعبيه شده است، در حالي كه براي برخي ديگر، يك واحد جداگانه است. كارتريج هاي مجهز به درام داخلي نسبت به ماشين هاي داراي درام مستقل قيمت كمتري دارند.

دستگاه هايي كه داراي درام مستقل از كارتريج هستند معمولاً پس از سه يا چهار بار شارژ يا تعويض رنگ نياز به تعويض درام دارند. اين در حالي است كه ممكن است پس از هر بار شارژ كارتريج، درام متصل به كارتريج نياز به تعويض داشته باشد. در واقع، در مقايسه با ساير قطعات رنگي، درام هر بار كه بريده مي شود بايد زودتر از ساير قطعات تعويض شود.

سطح درام در اثر استفاده خراشيده يا آسيب مي بيند و در صورت عدم تعويض آن با درام جديد، نتيجه خطوط نازك و مستقيم و لكه ها و لكه هاي زيادي در صفحه چاپ شده خواهد بود. بنابراين قيمت درام مي تواند رابطه مستقيمي با قيمت كارتريج داشته باشد.

نقش جايگزيني آهنربا در هزينه پر كردن كارتريج

آهنربا يك ميله استوانه اي با خواص مغناطيسي است. اين قسمت بين كارتريج و درام قرار دارد و تونر تحت تاثير بار الكتريكي بين آهنربا و درام به درام منتقل مي شود. هنگام شارژ كارتريج، مغناطيس، مانند درام، بايد بررسي شود. زيرا بعد از درام قسمت دوم است كه اغلب در اثر استفاده فرسوده مي شود و هر از چند گاهي بايد تعويض شود.

آسيب به آهنربا باعث ايجاد لكه هاي سياه، محو شدن چاپ و سوراخ هاي سفيد در نسخه چاپ شده مي شود. تعويض آهنربا در حين شارژ يكي ديگر از گزينه هايي است كه مستقيماً بر هزينه شارژ مجدد كارتريج تأثير مي گذارد.

تاثير قيمت كشويي فوم بر قيمت جعبه قيمت

هنگام پر كردن كارتريج، هميشه توصيه مي شود قطعاتي كه در طول فرآيند چاپ داراي اصطكاك بيشتري هستند با قطعات جديد تعويض شوند. هدف از اين نسخه حفظ كيفيت چاپ، چاپ بيشتر و افزايش عمر دستگاه است. بعد از درام و آهنربا، فوم غلتك يكي از قطعاتي است كه در هنگام پر كردن كارتريج، تعويض آن در اولويت قرار دارد.

فوم غلتك علاوه بر كمك به انتقال تونر به كاغذ در حين چاپ، وظيفه حذف كثيفي و زباله از درام را نيز بر عهده دارد. اگر اين قسمت آسيب ببيند، با كپي هاي بي كيفيت و بسياري از مشكلات ديگر مواجه خواهيد شد. به همين دليل توصيه مي شود در هنگام بارگيري كارتريج وضعيت اين قطعه را به دقت بررسي كرده و در صورت نياز آن را با قطعه جديد تعويض كنيد. با توجه به اين مشكل مي توان گفت كه قيمت تمام شده فوم رولر در هزينه بارگيري كارتريج ها موثر است.

نقش جايگزيني چيپست ها در هزينه شارژ مجدد كارتريج

تراشه هاي الكترونيكي نصب شده روي كارتريج با نمايش يك پيام اخطار بر روي رايانه شخصي، زماني كه سطح تونر چاپگر كم است، به شما اطلاع مي دهند. اين تراشه‌هاي هوشمند براي نظارت بر ميزان ذخيره‌سازي كارتريج تونر و سطوح فعلي استفاده مي‌شوند و نه تنها ميزان تونر موجود در دستگاه را كاهش مي‌دهند، بلكه در صورت بروز مشكل ديگر به رايانه هشدار مي‌دهند.

اغلب اوقات اين مدارهاي كنترلي براي زنگ هاي خاص برنامه ريزي مي شوند و گاهي اوقات حتي پس از نصب كارتريج بارگذاري شده هشدار داده و فرآيند چاپ را متوقف مي كنند. همچنين مي توان به يك مشكل عمده در بارگذاري كارتريج اشاره كرد. براي رفع اين مشكل، پس از پر كردن مجدد كارتريج، بايد اين چيپست ها را ريست يا جايگزين كنيد تا چاپگر شما به كار خود ادامه دهد.

در برخي از مدل‌هاي چاپگر، حافظه روي اين تراشه‌ها را مي‌توان با تنظيم مجدد تنظيم مجدد كرد. اگرچه برخي از اين تراشه ها غلظت تونر را به طور دائم در حافظه خود ثبت مي كنند و ما به اطلاعات آن دسترسي نداريم. اگر چاپگر شما داراي چنين چيپست است، هنگام قرار دادن كارتريج بايد اين تراشه هاي الكترونيكي را جايگزين كنيد و اگر مجبور به انجام اين كار هستيد، هزينه خريد چيپست را به هزينه شارژ كارتريج اضافه كنيد.

اخرين حرف

بارگيري كارتريج اگرچه در مقايسه با خريد كارتريج ارزان است اما هزينه هاي خاص خود را نيز دارد. اكثر قطعات موجود در كارتريج در حال حاضر قابل مصرف هستند و هر بار كه دوباره پر مي شوند بايد از نظر سلامت بررسي شوند. تعويض به موقع هر يك از اين قطعات اگرچه مي تواند هزينه شارژ كارتريج را افزايش دهد اما كيفيت چاپ و طول عمر دستگاه را بهبود مي بخشد.

فراموش نكنيد كه با خريد كارتريج پرينتر جديد و تحويل كارتريج از مراكز معتبري مانند آواي فرهنگ آريا و با كمك كارشناسان اين حوزه مي توانيد هزينه شارژ كارتريج را كاهش دهيد. كارتريج را تا حداكثر ظرفيت خود پر كنيد و سلامت قطعات آن را بررسي كنيد تا مطمئن شويد چاپگر شما سالم است و به درستي كار مي كند.

رفرنس: https://avafarhang.com/what-cartridge-refill-price-depends-on/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.