رانندگي بعد از كاشت مو بي خطر است؟

ريزش مو يكي از عارضه‌هايي است كه زن و مرد، كودك و ميانسال نمي‌شناسد. ريزش مو مي‌تواند بنا بر دلايل مختلفي چون ژنتيك، تغذيه ناسالم، زندگي در محيط ناسالم، استفاده از محصولات مراقبتي ناسازگار و… شدت پيدا كند پس بهتر است هر زمان كه متوجه ريزش موهايتان شديد، نسبت به درمان آن سريعا اقدام كنيد. شايد براي شما هم اين سوال وجود داشته باشد كه كاشت مو چيست و چگونه انجام مي‌شود؟جوان ايراني (irjavan.com)



با توجه به مطالب موجود در رابطه با كاشت مو در اين سايت : كاشت طبيعي مو يك فعاليت زيبايي است كه به انتقال فوليكول­‌هاي مو از يك نقطه در سر يا بدن به قسمت‌هاي جلويي و مياني سر در افراد مي‌­گويند. قسمتي كه فوليكول‌­ها از آن برداشت مي­‌شوند، «بانك مو» و نواحي بدون موي سر كه فوليكول­‌ها در آن قرار مي­‌گيرند، قسمت «دريافت كننده» نام دارد.

عمل كاشت مو بسته به تعداد موهاي كاشته شده، ممكن است چهار تا هشت ساعت در يك روز و در مواردي دو روز زمان ببرد. اكثر مراجعان در طول جراحي به­ هوش بوده و فقط بي­‌حسي در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال مي­‌شود. جراحي با برداشتن موهاي سالم توسط متخصص پوست آغاز مي­‌شود. براي طبيعي شدن كاشت مو، متخصص پوست مي‌­تواند به دو صورت عمل كند؛ جراح در روش اول يك نوار از پوست سر را با موهاي سالم برش مي‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روي هر تار مو به صورت جداگانه انجام مي­‌دهد. زمان روش دوم طولاني‌تر است؛ در عوض از ايجاد زخم‌هاي نواري روي پوست سر جلوگيري مي­‌كند.



مدت زمان استراحت بعد از كاشت مو چقدر است؟
معمولا گراف‌هاي مو تا دو هفته پس از كاشت مو ضعيف و شكننده هستند. به همين دليل بايد در دو هفته اول از ضربه زدن، لمس كردن و خوابيدن روي موهاي خود جلوگيري كنيد. پزشكان براي 7 تا 10 روز اول بالش‌هاي مخصوصي براي مراجعين تجويز مي‌كنند كه بايد در هنگام خواب زير سر آن‌ها باشد. اين بالش‌ها از برخورد سر به زمين جلوگيري مي‌كند. شايد در روزهاي اول اين كار كمي سخت و آزار دهنده باشد اما در نهايت به آن عادت مي‌كنيد. اين روال ممكن است تا دو هفته هم ادامه داشته باشد، براي اينكه به نتيجه مطلوبي برسيد بايد به چند نكته توجه داشته باشيد:

 

سعي كنيد در زمان خواب از حركت زياد و جنب و جوش بي مورد جلوگيري كنيد. در روزهاي اين گراف‌هاي كاشته شده بسيار ضعيف هستند و ممكن است به درستي در جاي خود قرار نگيرند.
به منظور جلوگيري از تماس با بالش و كاهش تورم و التهابات مي‌توانيد طوري بخوابيد كه سر و گردن شما بالاتر از بدنتان قرار بگيرد.
به منظور جلوگيري از عفونت بايد از يك ملحفه جديد استفاده كنيد. هرچه بهداشت را بيشتر رعايت كنيد خطر ابتلا به عفونت در ناحيه كاشته شده كاهش پيدا مي‌كند.
چه مدت بعد از كاشت مو ميتوان رانندگي كرد؟
نظر متخصصين و پزشكان پوست، مو و زيبايي آن است كه بيمار حداقل براي مدت 24 ساعت پس از عمل كاشت مو استراحت كند. سپس مي‌تواند با حفظ نكات بهداشتي و رعايت آن‌ها به شهر خود بازگردد. اما در اين ميان از انجام حركات و ورزش‌هايي كه موجب تعريق بدن مي‌شود جلوگيري كنيد. اين موضوع در روزهاي اول مي‌تواند براي ريشه مو بسيار آسيب زننده باشد.
در زمان سوار شدن مراقب موهاي سرتان باشيد تا با سقف خودرو برخورد نكند و  سعي كنيد به هيچ عنوان هم سر و موهاي خود را در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار ندهيد.



چه مدت بعد از كاشت مو ميتوان با هواپيما سفر كرد؟
چه مدت بعد از كاشت مو ميتوان با هواپيما سفر كرد؟
كاشت مو يكي از عمل‌هاي زيبايي است كه بعد از انجام آن نياز به بستري در كلينيك يا بيمارستان نداريد، تنها با 24 ساعت استراحت و از بين رفتن داروي بيهوشي مي‌توانيد با رعايت نكات بهداشتي به زندگي روزمره خود برگرديد. در حال حاضر بسياري از افراد از نقاط مختلف براي كاشت مو به كلينيك‌هاي شهر تهران مراجعه مي‌كنند. برخي از آن‌ها با استفاده از خودروي شخصي و برخي با استفاده از هواپيما اين كار را انجام مي‌دهند. اما اين سوال براي همه وجود دارد كه آيا بعد از كاشت مو مي‌توان با هواپيما سفر كرد؟ با توجه به توصيه پزشكان، سفر با هواپيما به هيچ عنوان نمي‌تواند براي فرد مشكل‌ساز شود. در اين ميان تنها بايد از پياده‌روي طولاني و تعريق سر خود جلوگيري كند.
در سفر با هواپيما بعد از كاشت مو به چند مورد چون تكانه‌هاي هواپيما و فشار موجود در هواپيما توجه كنيد. فشار هواپيما به ميزان بسيار كمي از فشار موجود روي زمين بيشتر است و همين موضوع موجب التهابات بيشتر در ناحيه سر و موهاي كاشته شده شود.



مراقبتهاي مهم بعد از كاشت مو كه بايد بدانيد
براي اينكه بتوانيد به يك نتيجه مطلوب و منطقي در رابطه با كاشت موهايتان برسيد، بايد به نكات مهم مراقبتي بعد از كاشت مو توجه داشته باشيد. ازجمله اين نكات عبارتنداز:

به دليل تزريق داروهاي مسكن و آرام‌بخش‌هاي قوي، بهتر است در روز عمل همراه خود كسي را بياوريد تا پيگير كارهايتان باشد.
در زمان خواب سعي كنيد برخوردي با بالش خود نداشته باشيد، در اينصورت فوليكول‌هاي مو علاوه بر زيرش از جاي خود خارج مي‌شوند.
 از انجام فعاليت‌هايي كه موجب تعريق سر مي‌شود خودداري كنيد، اين عامل مي‌تواند منجر به عفونت در موهايتان شود.
تا چند روز بعد از عمل از شستن موهايتان خودداري كنيد.
به هيچ عنوان از كلاه، شال و … كه موجب فشار روي موهاي كاشته شده مي‌شود استفاده نكنيد.
در روزهاي اول بعد از كاشت مو به هيچ عنوان در معرض تماس مستقيم نور خورشيد قرار نگيريد.
تا زماني كه پزشك اجازه شستن موها را نداده است از شستشوي آن‌ها بپرهيزيد.
التهاب، كبودي، قرمزي بعد از كاشت مو يك امر طبيعي است كه بايد با آن مدارا كنيد.
جمع بندي
كاشت مو همواره يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي دائمي ريزش مو و طاسي موهاي سر است. امروزه مشكل ريزش موها توانسته آقايان و خانم‌هاي بسياري را درگير خود كند. حتما قبل از اينكه براي كاشت مو اقدام كنيد، نسبت به مراقبت‌هاي بعد و قبل از آن اطلاعات لازم را به دست آوريد. شما مي‌توانيد براي بازگشت به شهر يا منزل خود از هر وسيله نقليه‌اي استفاده كنيد، منتها با حفظ نكات بهداشتي و مراقبت‌هايي كه مي‌تواند در نتيجه كاشت موي فرد تاثير بسياري داشته باشد. در اين مقاله سعي كرديم تا در رابطه با رانندگي و با خودرو و سفر با هواپيما اطلاعات درستي را در اختيار شما قرار دهيم.

 

https://irjavan.com/%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%db%8c-%d8%ae%d8%b7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.