شير تايمردار آبياري

زمان آبياري چقدر است؟

تايمر آبياري وسيله اي است كه گل ها، گياهان و باغ ها را در بازه زماني كه شما مشخص مي كنيد آبياري مي كند. يعني خودتان مي توانيد تصميم بگيريد كه يك گل يا گياه در روز چند بار و چند دقيقه آبياري شود. اين به شما امكان مي دهد برنامه آبياري منظمي داشته باشيد تا گل ها با كمبود آب مواجه نشوند. هر تايمر آبياري مي تواند چندين گلدان يا قسمتي از باغ شما را آبياري كند و شما نيازي به خريد چندين تايمر نداريد. يك تايمر با تجهيزات اتصال مي تواند نيازهاي شما را برآورده كند.

تايمر آب خانگي نيز باعث صرفه جويي در مصرف آب مي شود. هزينه هاي مصرف آب بالا بوده و قيمت آب خانگي در سال هاي اخير افزايش يافته است. آبياري دستي باعث از دست دادن آب مي شود و چون تعيين ميزان دقيق آب براي هر گل و گياه به صورت دستي مشكل است، آب زيادي را هدر مي دهد. تايمر آبياري قطره اي به راحتي مدت و مقدار آب مصرفي براي هر گل و گياه را تعيين مي كند. آب صورت قطره قطره به گياه مي رسد و قطره اي هدر نمي رود. اكنون كل كشور و تمام دنيا با مشكل كم آبي مواجه است. استفاده از آبياري خودكار راه حل خوبي براي بخش كشاورزي است. به خصوص در كشاورزي و باغداري كه بيشتر آب مصرف مي شود و آبياري اصولي اين مقدار را افزايش داده است.


انواع تايمر و كنترلر آبياري

تايمر آبياري از نظر نوع تامين آب داراي 3 دسته مي باشد.

Reservoir Only: اين نوع تايمر به يك مخزن فشار ثابت متصل مي شود. اين مخزن معمولا بيش از 30 ليتر آب در خود جاي مي دهد و فقط براي آبياري گلدان در زمان خشكسالي استفاده مي شود. يا اگر نوار در دسترس نباشد.

اتصال به شير آب: اين تايمر آبياري به شير آب متصل است و مي تواند فشار آب را با توجه به آب مورد نياز كم و زياد كند. در اين صورت بدون پر كردن مخزن و تنها با اتصال تايمر به شير تايمر مورد نظر كار مي كند.

داراي مخزن و امكان اتصال به شير: اين نوع تايمر داراي دو مدل ورودي مي باشد. تركيبي از مخزن و شير برقي است. در صورت وجود امكان توقف آب مي توان از ظرفيت مخزن براي آبياري گلدان ها استفاده كرد.

تايمرهايي با مخازن مناسب براي آبياري گلدان در خانه مناسب هستند و براي آبياري باغ حتماً به شلنگ يا مخزن با ظرفيت بالا نياز داريد.

سيستم آبياري خانگي بر اساس نوع سيستم كنترل داراي دو دسته مي باشد:

تايمر هوشمند آبياري: اين نوع تايمر داراي سيستم كنترل بسيار پيشرفته مي باشد. يعني خود تايمر داراي سيستم هوشمندي است كه زمان مناسب براي آبياري را بر اساس نور خورشيد، دماي محيط و همچنين رطوبت هوا و خاك تعيين مي كند. داراي سنسور حرفه اي بوده و براي آبياري مناطق وسيع مناسب است.



تايمر اتوماتيك آبياري: اين تايمر به طور گسترده توسط مردم و گلخانه ها استفاده مي شود، اين تايمر يك مدل اتوماتيك است كه شما برنامه ريزي مي كنيد. شما تصميم مي گيريد كه چه زماني و چقدر سخت كار كنيد. تايمر آبياري Orbit و تايمر آبياري آكوا از جمله مدل هاي اتوماتيك محبوب هستند.

دو دسته ديگر براي تايمرها در نظر گرفته شده است:

تايمر ديجيتال: داراي نمايشگر ديجيتالي است كه ساعت ها و برنامه هاي مورد نظر شما را نشان مي دهد. صفحه نمايش تعداد آبياري از آخرين تنظيم برنامه و همچنين ميزان آب مصرفي و غيره را نشان مي دهد. تايمر آبياري مداري ديجيتال است.

تايمر آنالوگ: اين تايمر نمايشگر ندارد و دفعات و مدت آبياري با پيچ و ولوم مشخص مي شود. تايمر آبياري Aqua از نوع آنالوگ است.

يك نوع خروجي و دو خروجي وجود دارد كه مي توانيد با توجه به نياز خود از بين آنها انتخاب كنيد.

مدل تك خروجي: تنها يك خروجي دارد و فقط يك برنامه براي آن در نظر گرفته شده است. اين بدان معني است كه تمام گل ها و گياهان شما طبق برنامه آبياري مي شوند.

مدل دو خروجي: مي توانيد براي هر خروجي برنامه جداگانه اي در نظر بگيريد. به عنوان مثال اگر دو مدل گل داريد كه يكي از آنها نياز به آبياري يك بار در روز و ديگري يك بار در هفته دارد، مي توانيد براي يك خروجي 24 ساعت و براي يك خروجي يك هفته در نظر بگيريد و هر خروجي را به گلدان مورد نظر وصل كنيد. .


بسته به نوع برنامه اي كه از تايمر انتظار داريد يكي از اين گزينه ها را انتخاب كنيد.

حذف قابل توجه با استفاده از تايمر آبياري خانگي

بسته به نوع زماني كه استفاده مي كنيد، بايد ساير نكات را نيز در حين استفاده بررسي كنيد. كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت:

اگر باتري هر گونه علائم خرابي را نشان داد، توصيه مي شود آن را تعويض كنيد. احتمالاً هر 3-4 ماه (بسته به قابليت تايمر) باتري كم مي شود و بايد تعويض شود.

اين تايمر در زمستان و هواي سرد قابل استفاده نيست. زيرا آب پشت تايمر راكد مي ماند و احتمال يخ زدن آن بسيار زياد است. اگر آب داخل دستگاه يخ بزند، ممكن است قطعات داخلي و سنسورهاي دستگاه آسيب ببينند.

هر تايمر داراي محدوديت دمايي است. به طور كلي دماي ورودي نبايد از 40 درجه بيشتر شود و به زير صفر برسد. چون هم به گل و هم به تايمر آسيب مي رساند.

ورودي و خروجي را با دقت ببنديد تا قبل يا بعد از دستگاه نشتي نداشته باشد. خيس كردن تايمر مي تواند به مدارهاي داخلي آسيب برساند.

شير آب يا شير مخزن ورودي به دستگاه بايد هميشه باز باشد. فراموش نكن در غير اين صورت آب به گل شما نمي رسد.

هر تايمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعي كنيد فشار آب را در اين محدوده تنظيم كنيد. زيرا اگر كم باشد آب لازم به گل نمي رسد و اگر زياد باشد به تايمر آسيب مي رساند. بايد فشار بهينه را بررسي و تنظيم كنيد.

تايمر ديجيتال را به درستي تنظيم كنيد. گزينه هاي AM و PM موجود در دستگاه به ترتيب صبح و بعدازظهر هستند. مراقب باشيد تايمر را به درستي تنظيم كنيد تا آبياري شما به درستي و به موقع انجام شود.

مراجعه به ادامه مطلب: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.