معرفی ورق فلزی مات


ورق فولادی یکی از پرمصرف ترین فلزات برای مصارف صنعتی، مسکونی و تجاری است که هر کدام در ضخامت های متفاوتی تولید می شوند و از نظر کارایی و کاربرد تطبیق پذیری زیادی از خود نشان می دهند. در واقع، هر ورق با استفاده از انواع مختلف فلزات و فرآیندهای ساخت به دقت ساخته می شود تا آن را از دیگری متمایز کند. ورق های فولادی مات یکی از پرکاربردترین فلزات هستند. زیرا مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و می توان از آن در تجهیزات استفاده کرد و دوام و طول عمر را تضمین کرد.

این نوع ورق دوام بالایی را حتی تحت تاثیر اسید، باران، نمک و سایر عناصر مشابه تضمین می کند. در واقع با ترکیب کمتر از 13 درصد کروم و اجزای اضافی مانند نیکل و مولیبدن می توان انتظار داشت که این محصولات قوی و با کیفیت باشند.

امروزه انواع زیادی در تولید و عرضه ورق فولادی وجود دارد که انتخاب گزینه پرداخت مناسب در آنها ضروری است. در پروژه هایی که طراحی در اولویت است، پرداخت مناسب بر جذابیت محصول نهایی می افزاید. به عنوان مثال در صنایع معماری و خودروسازی می توان از پوشش های مختلف برای دستیابی به جلوه های بصری متنوع استفاده کرد. در محصولات خرده فروشی، به ویژه لوازم آشپزخانه، روکش فولادی مات یکی از محبوب ترین گزینه های موجود است. تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد قطعات فلزی شهرآهن ​​از جمله انواع ورق مانند قیمت و مشخصات ورق استیل، قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگی، مشخصات و قیمت ورق گالوانیزه و ... را دریافت کنید.

ورق فولادی مات چیست؟

در اواخر دهه 1970، محققان بریتانیایی کشف کردند که پوشش های فلزی مات زبری سطح بهتری را نشان می دهند. برخی از آزمایشات نشان داد که فولادهای سخت تر در فرآیند پرداخت آسیب بیشتری می بینند. در اواسط دهه 1980، پرداخت های پرداخت شده به طور گسترده در پروژه هایی مانند پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، به زودی کشف شد که برخی از این پوشش های صیقلی خورده نمی شوند، به خصوص زمانی که در معرض آب دریا قرار می گیرند.

ورق های فلزی مات معمولا کمی کار و ظاهری ساده دارند که مخصوصاً برای استفاده نهایی تزئینی مناسب نیستند. با این حال، در سیستمی که ظاهر تجهیزات زیاد نیست، بهترین انتخاب خواهند بود. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که تجهیزات بزرگی برای تجهیزات مورد نیاز باشد.

همچنین لازم به ذکر است که تولید فولاد به صورت کلاف یا نورد سرد در اشکال خاص صورت می گیرد. نورد سرد سطح نرم و صاف تری ایجاد می کند که سپس در محلول اسیدی نرم شده و نرم می شود. در نهایت، این ورق ها به رول های براق وارد می شوند تا صاف تر شوند.

کاربرد ورق فلزی مات چیست؟

اگر می دانید مزایای ورق استیل مات مهفا چیست، باید بگوییم که عمدتاً در تجهیزات صنایع شیمیایی، تجهیزات دارویی، تبرید و تجهیزات تخلیه فاضلاب کاربرد دارد. این نوع صفحات فولادی ممکن است در تولید کارخانه ها و برندهای مختلف متفاوت باشند. تغییرات مهم به دلیل شرایط مختلف تولید از جمله استفاده از سمباده سیمی برای این پوشش ها شامل خواهد شد. بنابراین در زمان سفارش باید تغییراتی را انتظار داشت. بنابراین هنگام خرید ورق استیل مات، درخواست نمونه چند سانتی متری برای رسیدن به اثر مطلوب و انجام آزمایشات لازم مفید است.

در واقع استفاده از این نوع ورق ظاهری متفاوت دارد و براقیت بسیار کم و طرح ریز خطوط موازی را ایجاد می کند. این ورق‌های فولادی وقتی روی تجهیزات اعمال می‌شوند، جذابیت تزیینی قوی دارند، اما بیش از حد بازتابنده نیستند، زیرا تابش بیش از حد باعث می‌شود که تجهیزات ناخوشایند به نظر برسند. به عنوان مثال، نصب ورق فولادی بر روی ساختمانی با تابش خیره کننده بیش از حد می تواند در نور شدید خورشید مضر باشد. همچنین به عنوان یکی از معایب این نوع پوشش می توان به کاهش مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد، زیرا شیارهای پوشش در معرض زنگ زدگی قرار دارند.

امروزه از ورق فلزی مات با بالاترین مقاومت در لوازم خانگی، کولر و طراحی خودرو برای ایجاد ظاهری مناسب، افزایش طول عمر بدنه دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدن آنها در محل استفاده می شود. فرآیند تولید کاغذ مات با حرارت زیاد انجام می شود که ظاهری مات به آن می دهد. پس از غلتاندن برای ساخت کاغذ مات، آن را با آنیل و اسید شویی درست می کنند. ظاهر خاکستری و خاکستری این نوع کاغذ، امکان استفاده از آن را در شرایطی که نیازی به براقیت و ظاهر ندارد، می دهد. در نهایت، نورد سرد برای ایجاد یک شرایط نهایی یکنواخت و در نتیجه کاغذی مات و مقاوم در برابر خوردگی استفاده می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.