گیرنده کرکره برقی چیست و چگونه کار می کند؟


یکی از بخش های مهمی که وظیفه دریافت سیگنال و فرمان باز یا بسته شدن درب را بر عهده دارد، گیرنده کرکره برقی است. در این مقاله به نحوه عملکرد گیرنده کرکره برقی و بررسی آن می پردازیم. برای تعمیر کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

گیرنده کرکره برقی چگونه کار می کند؟

وقتی هر دکمه ای را روی ریموت کنترل فشار می دهید، گیرنده سیگنال را دریافت کرده و به موتور می فرستد. پس از ارسال سیگنال به موتور، درب کرکره بنا به درخواست شما باز یا بسته می شود. گیرنده می تواند سیگنال های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند و نیروی لازم برای باز یا بسته شدن را فراهم کند. به طور معمول، گیرنده ها می توانند سیگنال ها را از فاصله حدود 70 متری دریافت کنند. اما گاهی اوقات گیرنده ها سیگنال ها را تشخیص نمی دهند.

ورود آب

نفوذ آب یکی از بارزترین علل خرابی کپسول های آتش نشانی است. بهتر است دستگاه الکترونیکی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید، اما اگر می خواهید آن را بشویید، باید مطمئن شوید که آب داخل آن نرود. برای این کار بهتر است پلاستیک روی سرور قرار دهید.

درست است

در برخی شهرها خورشید بسیار شدید می تابد. اگر در چنین آب و هوایی زندگی می کنید، بهتر است یک سایه کوچک روی گیرنده کرکره برقی قرار دهید.

نگرش اشتباه

برای نصب قطعات الکتریکی مانند درب های اتوماتیک باید از تکنسین ها و کارگران مجرب استفاده شود، زیرا این دستگاه ها نیاز به تنظیمات دقیق دارند. در صورتی که گیرنده کرکره برقی به درستی تنظیم نشود به مرور زمان باعث خرابی و آسیب می شود. علاوه بر این، عدم کارایی و کارایی خوب از دیگر معایب تنظیم نامناسب خواهد بود.

عوامل طبیعی

باران و باران اسیدی از جمله عواملی هستند که گیرنده ها را به سرعت تخریب می کنند. شما می توانید آن را با پلاستیک بپوشانید تا از آن محافظت کنید و از آسیب محافظت کنید زیرا تعمیر و نگهداری آن گران است.

ریموت کنترل با کرکره برقی

علاوه بر گیرنده کرکره الکترونیکی، یکی دیگر از قسمت های مهم درب الکترونیکی، کنترل از راه دور است که اگر ریموت به درستی کار نکند، ممکن است باعث اختلال در عملکرد گیرنده شود. در اینجا به معرفی انواع ریموت کرکره الکترونیکی می پردازیم.

خاموش

درب برقی اتوماتیک صنعت تولید درب را متحول کرده است. از این درب ها در مکان هایی مانند منازل، پارکینگ ها، اماکن تجاری، مراکز خرید و حتی بانک ها استفاده می شود.

درب های کرکره برقی اتوماتیک از پلی کربنات ساخته شده اند که گاهی به آن ورق شفاف می گویند. این برگ ها در برابر آتش سوزی و سرقت مقاوم هستند به همین دلیل بیشتر در مکان های عمومی استفاده می شوند. گیرنده کرکره برقی در تمامی مدل های درب اتوماتیک کاربرد دارد و باعث افزایش راندمان کار آنها می شود.

مزایای گیرنده کرکره برقی ایپاکو

مزیت گیرنده سوئیچ این است که سیگنال را در زمان بسیار کوتاهی دریافت کرده و به موتور ارسال می کند و عملیات مورد نظر به سرعت انجام می شود. علاوه بر گیرنده درب بسته، سنسوری نیز تعبیه شده است که هنگام بسته شدن درب از تماس با زمین جلوگیری می کند. عدم تماس درها با زمین می تواند ناشی از تنظیم صحیح کرکره برقی در سطوح بالا و پایین درب باشد. هنگام نصب دستگاه خاموش کننده برق باید این تنظیمات را به درستی انجام دهید در غیر این صورت درب با سرعت زیاد به زمین برخورد می کند و موتور به شدت آسیب می بیند.

انواع ریموت کنترل کرکره برقی

کد یادگیری

ریموت یادگیری کد به عنوان یکی از رایج ترین کرکره های برقی شناخته می شود. برای نصب یا تنظیم این ریموت ها روی کرکره برقی، باید درب گیرنده را باز کنید و کلید شناسایی را از ریموت بگیرید. سپس انگشت خود را برای مدت کوتاهی (2 ثانیه) روی آن نگه دارید و رها کنید. بعد از اینکه دکمه را رها کردید، نشانگر LED داخل دستگاه الکترونیکی روشن می شود، با مشاهده این حالت، باید اولین دکمه ریموت کنترل را به مدت 2 ثانیه نگه دارید، سپس آن را رها کنید. پس از رها کردن دکمه، LED چشمک می زند و ریموت تایید می کند. پس از انجام این مراحل، ریل شاتر از راه دور به درستی پیکربندی شده و آماده استفاده است.

بلوتوث

این نوع کنترل کمتر از مدل های دیگر استفاده می شود. تنظیم این ریموت کنترل ها با قفل الکترونیکی نیازی به گیرنده ندارد. در عوض، برای تنظیم آنها، می توانید یک کنترل از راه دور خام و یک کنترل از راه دور از پیش چاپ شده برای انجام کار به همراه داشته باشید. یکی از دلایل کمتر استفاده از ریموت های بلوتوث نسبت به مدل های دیگر این است که امنیت آن ها پایین است و تنها با نزدیک شدن به ریموتی که از قبل موجود است می توان تمام سیگنال ها را کپی کرد. در مناطق صنعتی و مکان هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند از مدل های ریموت دیگری استفاده خواهد شد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.